deaktivert443556 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Her er et bilde av cpu-kjøleren min og området rundt. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er altså en 120mm-vifte som står montert på kjøleren og blåser luft gjennom denne. Den oppvarmede luften blir da sugd ut av kabinettviften til venstre. Dette fungerer greit, men jeg lurer på om kanskje det hadde fungert enda bedre om jeg hadde flyttet kabinettviften og bare montert den direkte på cpu-kjøleren. Den ville i så fall ha hatt samme blåseretning som den andre, slik at luften ville blitt blåst mot åpningen i bakkant av kabinettet. Jeg er usikker på hvilke av disse oppsettene som vil være mest effektivt. Normalt sett ville jeg prøvd og sett, men det er et helvete å feste disse viftene i dette trange kabinettet, så jeg ville bare først forhøre meg om det er noen som har erfaringer å dele. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg kan ikke se at det ville ha hjulpet så mye, lufta har allerede god fart fra den første vifta. Tror også at lufta ville ha det vanskeligere for å komme ut av kabinettet om du bare "blåser mot hullet". Du kan alltids prøve, da det sikkert går fotere enn å få noen rapport fra noen som har prøvd her på forumet. Tror ikke du kommer til å merke noen større forskjell hverken den ene eller den andre veien. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Jeg skulle gjerne bare sagt ”Ja takk, begge deler” og kjøpt en til vifte. Men det tror jeg hadde blitt litt overkill samt at lydnivået er høyt nok som det er. Tror dermed jeg skal si meg fornøyd med dagens oppsett såfremt ingen spretter frem og sier at det er en klar fordel å ha to vifter direkte på kjøleren. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har du prøvd Noctua NF-S12 vifte? Den flytter mye luft og støyer veldig lite. Eg har 6 80mm og 2 120mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå