Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Finnes det en enkel boks som 'oversetter' AES signaler fra USB (Universal Serial Bus) til S/PDIF (Sony Phillips Digital Interface) der ute ? Jeg er altså ikke ute etter noe lydkort, men kun en boks med USB inn og SPDIF ut sånn at jeg kan få SPDIF signalet inn i en ekstern DAC fra en PC med kun USB. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ønsker du fiberoptisk eller vanlig ledning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det spiller egentlig liten rolle, DAC'en som skal motta signalet har både optisk og coax. Tenkte i utgangspunktet å bruke coax, men .... Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Mener du et eksternt USB lydkort med SPDIF utgang? Terratec Aureon er jo bra, men det er firewire... edit: Eller er jeg helt utpå jordet nå? Endret 5. september 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Mener du et eksternt USB lydkort med SPDIF utgang? Nei, egentlig ikke lydkort. Begrepet "Lydkort" innbefatter en DAC (Digital til Analog Konverter) men jeg skal ha tak i en Digital til Digital boks. Det vil si: USB til S/PDIF (Coax). Til dette trengs egentlig bare en en liten "Plug And Pray" boks, som ikke krever drivere etc. Dersom noen lager noe sånt da... Seff. kan et lydkort med digial utgang benyttes, men da må jeg ha drivere etc. installert på PC'en(e) for et lydkort som egentlig ikke skal benyttes. Jeg vil helst bare ha en boks fordi ulike laptop'er skal kunne koble seg direkte opp mot lydanlegget, via USB utgangen alene, uten driverinstallasjon først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) For å bumpe meg selv... Jeg fant en boks av typen jeg er ute etter hos Cryo Parts i USA, har noen sett slike i nettbutikker på vår side av atlanteren ? Og her er enda en, fra Hagerman Technology. Endret 5. september 2007 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 send dem en epost, koster dem sikkert skitt og ingenting og sende deg denne i posten. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Koster faktisk litt å sende over pytten ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Koster faktisk litt å sende over pytten ja. En smule... Sendte Cryo en mail og de var villige til å sende boksen over. Postgang koster 25$ for en 50$'s boks... hmm... Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Postgang koster 25$ for en 50$'s boks 9436305[/snapback] Hør med de igjen om det finnes en billigere måte. Jeg bestilte noen spesielle skruer fra USA for noen år siden (skruene kostet 1 dollar og veide cirka 20 gram). Først fikk jeg beskjed om at frakten ville komme på cirka 20 dollar, men etter en en liten sjekkerunde, fikk de sendt skruene for i overkant av to dollar (tok cirka fem dager). Skader ikke å forhøre deg igjen Edit: må bare nevne at vekten og størrelsen på mine skruer, ikke kan sammenliknes med varen trådstarter vil kjøpe. Poenget er at mange butikker bruker standardpakkene til firmaer som f. eks UPS og USPS, og da blir det ofte unødvendig dyrt. Hvis butikken gidder å pakke produktet inn i en mer passende emballasje, så kan man, i mange tilfeller, spare en del penger på fraktutgifter... Endret 8. september 2007 av Nichlas Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jupp, da var boksen på plass. PC uten lydkort, ingen driver, ikke noe ræl - bare fiiin lyd. Funker strålende. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Smart! Hvordan fungerer denne med AC3 pass-through? Finnes det sånne bokser med integrert DD/DTS-enkoding? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan fungerer denne med AC3 pass-through? Ehmm... Multikanal er ikke min greie. Denne boksen takler standard SPDIF (AES/EBU eller AES3), dersom AC3 passthrough (uten at jeg vet så mye hva det er) benytter denne vil det funke. Finnes det sånne bokser med integrert DD/DTS-enkoding? Aner ikke. Jeg hadde mer enn nok problemer med å finne denne med støtte for to kanaler (SPDIF) ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå