Drittsekken Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har en maskin jeg skal inn på disken på i fra en annen maskin. Disk er delt, rettigheter satt, enkel fildeling er slått av. I kontrollpanel er gjestbrukeren deaktivert. Når jeg kopler til (eks: \\192.168.0.1) får jeg opp dialog for å skrive inn passord, brukernavn er presatt til "Guest" og lar seg ikke endre. Hvordan kan jeg velge selv hvilken bruker jeg skal logge på med? Win XP i begge ender. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har en maskin jeg skal inn på disken på i fra en annen maskin. Disk er delt, rettigheter satt, enkel fildeling er slått av. I kontrollpanel er gjestbrukeren deaktivert. Når jeg kopler til (eks: \\192.168.0.1) får jeg opp dialog for å skrive inn passord, brukernavn er presatt til "Guest" og lar seg ikke endre. Hvordan kan jeg velge selv hvilken bruker jeg skal logge på med? Win XP i begge ender. 9430335[/snapback] Net use \\192.168.0.1\share /user:pcnavn\brukernavn passord Wintel Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Slå av "enkel fildeling" på verktøy, mappealternativer, vis på den maskinen du prøver å koble deg til. -db Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Slå av "enkel fildeling" på verktøy, mappealternativer, vis på den maskinen du prøver å koble deg til. -db 9430503[/snapback] Som jeg skrev i den første posten "enkel fildeling er slått av". Får heller ikke til forrige svar. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Slå av "enkel fildeling" på verktøy, mappealternativer, vis på den maskinen du prøver å koble deg til. -db 9430503[/snapback] Som jeg skrev i den første posten "enkel fildeling er slått av". Får heller ikke til forrige svar. 9430727[/snapback] Det svaret er i alle fall riktig. Legg merke til at du selvfølgelig ikke kan bruke 192.168.0.1 hos deg. \\maskin\share /user: osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå