Dregoth Skrevet 18. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2003 Er det noen som kan si meg hvor høy refresh-rate jeg kan kjøre uten og skade skjermen, når resolutionen er satt til 1024x768? (Fujitsu siemens amilo d 8820) Takk Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 18. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2003 Du kan ikke skade skjermen ved for høy HZ. Det eneste som vil skje er at skjermen klager på at den ikke kan vise bilde med så høy hz, prøv deg fram, du kan ikke skade skjermen Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 18. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2003 visst ikke jeg er helt på jordet trenger ikke bærbare refreshrate fordi de har lcder som kjører digitalt, stemmer dette? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 18. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2003 caveman har nok helt rett, lcdskjermer er digitale, du kan bare se bort i fra refreshraten, skjermen tegner punkt for punkt, ikke bilde for bilde som vanlige crt skjermer gjør Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 19. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2003 caveman har nok helt rett, lcdskjermer er digitale, du kan bare se bort i fra refreshraten, skjermen tegner punkt for punkt, ikke bilde for bilde som vanlige crt skjermer gjør Hmm.. Men hva tilsvarer en vanlig LCD skjerm i HZ da? Jeg mener; det finnes ikke fnugg av flimmer osv her? I f.eks gaming da? kan jeg bare pumpe opp FPS`n så mye jeg vil uten at skjermen setter grense? Beret Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 begrensningen i lcd settes etter det jeg har forstått i rise and fall ms. En crt tegner opp linje for linje og jo raskere du tegner-høy hrz En lcd tegner frem punkt for punkt som betyr at om skjermen din er hvit hele dagen og du så åpner en sort prikk midt på så forblir pixlene rundt uendret fortsatt, men den sorte endrer seg. Men det vanlige en setter LCD skjermer på er mellom 60 og 72-75 Hz. Er i hvert fall det jeg har hatt de 2 mine på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå