Gå til innhold

Får ikke justert prosessoren(FSB) riktig, Socket A

RMBB

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet HK og CPU i maskinen min er et Socket A kort, Men jeg glemte og sjekke hvilken frekvens den skal ligge på. Prosessoren er en AMD Athlon XP-M som for øyeblikket kjører på 1.2GHz men hadde en XP2100 før og den kjørte på 1.8GHz og den jeg har nå skal være bedre enn denne.

På hovedkortet kan jeg jumpre FSB i fire hovedfrekvenser som er:

200, 266, 333, og 400MHz Det er i 400MHz stillingen jeg har den nå men CPUen ligger jo minst 600MHz under den frekvensen som den skal ha!

Skjønner ikke helt denne her :hmm: Hjelp!

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken XP-M er det snakk om ?

Det kan selvfølgelig fungere til en viss grad selv om hk ikke støtter prosessoren. Jeg har selv et socket 754 hk hvor jeg kjører en Sempron 2800, den støttes ikke av hovedkortet. Maskina starter allikevel men den kjører på lavere frekvens. Om jeg prøver å stille riktig fsb og multiplier så starter den ikke.

Lenke til kommentar

Ok, er de samme symtomene jeg får, når jeg forsøker og sette opp frekvensen så starter maskinen men det kommer ikke noe i skjermen.

Husker faktisk ikke hva den skal kjøre på men er vel en 2200 mener jeg. Men da må jeg jo gå tilbake til den jeg haddde før (XP2100) Blir jo bedre med den da en med denne nå som kjører på 1.2GHz

Men nå kommer jo snart Crysis så da må jeg vel ha ny pc uansett :)

Lenke til kommentar

Forsøkte og sette over den gamle Xp2100 CPUen istad, men da ville ikke maskinen starte. Kom ikke noe signaler til skjerm.

Jeg var dum nok til og sette denne på med 400FSB... Kan det være orsaken til at den tok kvelden?

Trenger vel ikke resette BIOS når man bytter CPU?

Edit: Oi, så nå at den CPUen skulle ha 266... Så gikk nok på en smell der :(

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar

Fant ut at Multiplieren stilles ved hjelp av jmpere. Har nå satt den til 7x, men får fortsatt ikke stillt inn riktig frekvens. Har nå satt FSB til 180MHZ, setter jeg mer vil den ikke starte. Jeg har nå en frekvens på 1,26GHz... Kan det være noe annet jeg må gjøre? Er multiplieren riktig?

Lenke til kommentar

Forsøkte og kjøre noen spill på den igår og da restarta maskinen seg flere ganger. Temperaturen ligger på ca 40 grader så det burde jo ikke være noe problem. Skal forsøke og sette opp og se om den kjører stabilt på 1.8GHz idag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...