magnus85 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Når det gjelder power til usb hubber, når vet man når man behøver poweret eller ikke? Vil ikke enheten som blir satt inn virke om den får for lite strøm eller kan den virke men da ustabilt? Finnes det noe større enn 7porter? Kunne trengt enn 10 eller20 porters usb hub. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg vil ihvertfall anbefale ekstern strom til hubben hvis du skal bruke huben pa en stasjonaer PC. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10442 Lenke til kommentar
MordiMordi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 I utgangspunktet har en USB hub/device lov til å trekke en viss mengde strøm fra datamaskinen (tror det er 500 mA). Uten ekstern strømforsyning vil huben din ha litt under dette å gi til devicene som du kobler på denne da huben også krever litt. Det kan godt være at du opplever ustabilitet hvis du kobler til for mange devicer på en hub som er drevet av USB porten, men jeg mener at det skal være strømstyring inne i huben som hindrer dette. Hvis du skal koble på masse utstyr tror jeg det er lurt å satse på en med ekstern strømforsyning. De fleste enheter oppgitr også hvor mye strøm de trekker (max/typisk) i databladet. Du kan jo også sjekke der og legge sammen alt utstyret ditt, men jeg er redd du trenger mer enn 500 mA med så mange enheter tilkoblet. Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 hmm... noe forslag da?? En ti porter hadde passet meg fint, strøm går greit det, trenger en del på stue pc`n, samt på laptop`n, pavilion 9575, men her går det vel ann og få tak i en grei docking stasjon også kanskje. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har ikke sett USB hubber med mer en 7 porter, tror faktisk det er en eller annen form for begrensing på antallet, dvs. dette har faktisk med produksjon av brikkesett å gjøre. Det produseres nesten bare brikkesett med 4 porter, så for å få til mer enn 4 kan man ikke legge disse i parallell, men brikkesett 2 må kobles til en port på brikkesett 1 (daisy-chain). Brikkesett 1 får da 3 ledige, men brikkesett 2 får 4 ledige. Så med 4 ports brikkesett kan man teoretisk lage 10 port, 13 port, 16 port. Men det ser ikke ut som noen har gjort det. Når det gjelder USB hub uten strømforsyning er den teknisk begrenset til 4 porter, og man kan ikke putte en ny hub etter den første (daisy-chain). For usb-hubber med strømforsyning kan man lage daisy-chain, tror begrensingen er 7 nivåer og tilsammen 127 enheter (porter). Så du som ønsker litt flere porter må gjøre som følger. Kjøp en 7 porter (med strømforsyning), og et par 4 portere uten strømforsyning (dvs du kan kjøpe med, men la være å bruke den). 4 porterene kobler du i 2 porter i 7 porteren. Da vil du tilsammen ha 13 porter, hvorav 5 stk kan brukes til "strømkrevende utstyr", og 8 til "ikke strømkrevende utstyr". Du kan faktisk med hubber med strømforsyning klare å få til 49 porter på nivå 2 (8 stk 7 porter). Men da får du også 8 strømforsyninger å håndtere. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 til bærbar pc er det helt klart at viss det er snakk om stor menge data bør det være ekstern strøm, altså disker, kameraer etc. Er det snakk om mus, tastatur etc så kan det gå fint uten =) Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Sorry at jeg bumper, men here goes: Går det fint at jeg bruker en hub uten strømforsyning når jeg skal koble til en ekstern hdd? Denne disken har jo strømforsyning selv. Lenke til kommentar
ceetux Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Ja, så lenge den eksterne disken har straumforsyning skal det gå bra. Men med diskar på 2.5' utan eigen straum vil det nok ikkje gå. Eg har to USB-portar på tastaturet mitt. Går fint å koble til både mus og den eksterne harddisken som har eigen straum. Det som ikkje fungerer er når eg koblar til minnepennen, då er det ikkje nok straum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå