getit Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Etter å ha klokket Creative GF4 4200ti til litt i overkant av 300/600 stilte jeg kortet til 400/800 for å se hva som skjedde. Vel, - intet vellykket resultat, og det var selvfølgelig som forventet. Nå booter Windows XP helt normal med sjermbilde osv og viser skrivebordet i et sekund, - så får jeg sort sjerm. Vel, - så nappa jeg ut kortet og satte i et GF2 MX -kort eller hva det heter, - og jeg har sjermbilde med det kortet. Men når jeg går inn på GeForce Tweaker får jeg andre muligheter enn når GF4 kortet sto i maskinen, - så jeg klarer ikke å stille tilbake overklokkingen for GF4 -kortet. For å stille GF4 tilbake må jeg, etter det jeg erfarer så langt, - ha GF4-kortet i maskinen, - og da har jeg sort sjerm. - Men Windows funker, det er bare så vrient å bruke windows og musa med sort sjerm Er det noen som vet hvordan jeg får tilbake default sjermsetting? Detonator 42.01 og GeForce Tweaker er altså brukt ... Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Prøvd Safemode? Trykk F8 i oppstartssekvensen. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Safemode bør funke ja. Kjenner meg igjen i det der, men har heldigvis lært at overklokking er en tolmodighets prøve :wink: Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Etter å ha klokket Creative GF4 4200ti til litt i overkant av 300/600 stilte jeg kortet til 400/800 for å se hva som skjedde. Du vet visst ikke mye om overklokking tydeligvis. Enhver tulling burde vite at man ikke skal stille core/minne i 100/200Mhz om gangen... Ikke rart det blir fort svartskjerm. Tror ikke du burde være så altfor lenge i Windows med den hastigheten, store sjanser for at kortet kan bli ødelagt. Gå inn i safemode og slett driveren. Da blir klokkinga borte. Instaler driver på nytt og alt burde være i orden. Lenke til kommentar
getit Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 [quote name='"fUsiOn Du vet visst ikke mye om overklokking tydeligvis. Enhver tulling burde vite at man ikke skal stille core/minne i 100/200Mhz om gangen... Ikke rart det blir fort svartskjerm. quote] Tulling kan du være selv (som man roper i skogen får man svar)' date=' jeg visste utmerket godt at det ikke gikk. Jeg klokket 250/513@300@600 med 100% godt resultat, - men allerede ved @305/610 fikk jeg forstyrrelser, ved @315/630 var bildet helt ødelagt av "flygende rammer". Så som den reneste vitenskapsmann ville jeg prøve 400/800, - og beviste min teori, det funka ikke ... !!! [b']Og jeg takker for velvillige råd[/b], - men rådet virka ikke: Jeg gikk inn i Safe Mode, prøvde og klokke ned i klokkeprogrammet, hjalp ikke, avinstallerte driver'n,- og kjørt "feilfritt" uten driver. Installerte driver'n igjen og fikk sort skjerm på nytt straks etter at skrivebordet kom opp. Så jeg gjenopprettet til datoen i går der driver'n var på plass og alt funket, og klokket på nytt opp til 300/600, - og alt funker knirkefritt nå. Og jeg er en erfaring rikere på grunn av mitt eget tøv, - men tulling nei og nei og nei , eller Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Rart at klokkinga ikke gikk ned når du avinnstalerte driver. Gjorde det hos meg en gang jeg fikk problemer, men så klokker jeg med Powerstrip og da... Så som den reneste vitenskapsmann ........ En gal en da iallefall. Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Du er ikke alene om å teste sånt. Prøvde å kjøre GF4 Ti4200 kortet mitt på 440/965... uten hell selvsagt Men det bare MÅ prøves Det bare er sånn! Lenke til kommentar
getit Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Men det bare MÅ prøves ____________ Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 hei! jeg har finni ut absolutt maximum på mitt pov gf4 ti4200xp 128mb.. og det er 5001000mhz(fant det ut i et program,husker ikke navnet) men tror ingen greier den hastigheten men hadde jo vært drit kult da,nesten oppe i gf fx hastighet men men.. ville bare dele det med dere Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 hmmmm. samme skjedde faktisk med meg med et kort jeg fikk igjen i retur fra psdata.. og det uten overklokking... hmmmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå