Gå til innhold

Mislykket overklokking av GF4 4200ti, hjelp ...

getit

Anbefalte innlegg

Etter å ha klokket Creative GF4 4200ti til litt i overkant av 300/600 stilte jeg kortet til 400/800 for å se hva som skjedde.

Vel, - intet vellykket resultat, og det var selvfølgelig som forventet. Nå booter Windows XP helt normal med sjermbilde osv og viser skrivebordet i et sekund, - så får jeg sort sjerm.

Vel, - så nappa jeg ut kortet og satte i et GF2 MX -kort eller hva det heter, - og jeg har sjermbilde med det kortet. Men når jeg går inn på GeForce Tweaker får jeg andre muligheter enn når GF4 kortet sto i maskinen, - så jeg klarer ikke å stille tilbake overklokkingen for GF4 -kortet. For å stille GF4 tilbake må jeg, etter det jeg erfarer så langt, - ha GF4-kortet i maskinen, - og da har jeg sort sjerm.

- Men Windows funker, det er bare så vrient å bruke windows og musa med sort sjerm :rofl:

Er det noen som vet hvordan jeg får tilbake default sjermsetting?

Detonator 42.01 og GeForce Tweaker er altså brukt ... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha klokket Creative GF4 4200ti til litt i overkant av 300/600 stilte jeg kortet til 400/800 for å se hva som skjedde.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Du vet visst ikke mye om overklokking tydeligvis. Enhver tulling burde vite at man ikke skal stille core/minne i 100/200Mhz om gangen...

Ikke rart det blir fort svartskjerm.

Tror ikke du burde være så altfor lenge i Windows med den hastigheten, store sjanser for at kortet kan bli ødelagt.

Gå inn i safemode og slett driveren. Da blir klokkinga borte. Instaler driver på nytt og alt burde være i orden.

Lenke til kommentar

[quote name='"fUsiOn

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Du vet visst ikke mye om overklokking tydeligvis. Enhver tulling burde vite at man ikke skal stille core/minne i 100/200Mhz om gangen...

Ikke rart det blir fort svartskjerm.

quote]

Tulling kan du være selv (som man roper i skogen får man svar)' date=' jeg visste utmerket godt at det ikke gikk. Jeg klokket 250/513@300@600 med 100% godt resultat, - men allerede ved @305/610 fikk jeg forstyrrelser, ved @315/630 var bildet helt ødelagt av "flygende rammer".

Så som den reneste vitenskapsmann :rofl: ville jeg prøve 400/800, - og beviste min teori, det funka ikke ... :woot: !!!

[b']Og jeg takker for velvillige råd[/b], - men rådet virka ikke:

Jeg gikk inn i Safe Mode, prøvde og klokke ned i klokkeprogrammet, hjalp ikke, avinstallerte driver'n,- og kjørt "feilfritt" uten driver. Installerte driver'n igjen og fikk sort skjerm på nytt straks etter at skrivebordet kom opp.

Så jeg gjenopprettet til datoen i går der driver'n var på plass og alt funket, og klokket på nytt opp til 300/600, - og alt funker knirkefritt nå.

Og jeg er en erfaring rikere på grunn av mitt eget tøv,

- men tulling :rofl: nei og nei og nei :rofl: , eller :shrug:

Lenke til kommentar

hei!

jeg har finni ut absolutt maximum på mitt pov gf4 ti4200xp 128mb..

og det er 5001000mhz(fant det ut i et program,husker ikke navnet)

men tror ingen greier den hastigheten :cry: men hadde jo vært drit kult da,nesten oppe i gf fx hastighet :p men men..

ville bare dele det med dere :lol:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...