Gå til innhold

Hvilke er den tøffeste band-maskoten? *Nye valg*

Deadringer

Hvilken bandmaskot er tøffest?  

86 stemmer

1. 1. Hvilken bandmaskot er tøffest?

• Edward the Great (Iron Maiden)
      24
    • Grim Reaper (Children of Bodom)
      6
    • Jester head (In Flames)
      9
    • Pink Floyd-grisen
      25
    • Snaggletooth (Motörhead)
      3
    • Stor bolemann (Manowar)
      3
    • Vic Rattlehead (Megadeth)
      5
    • Annen maskott (ingen av de over)
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg svarte Edward fordi Maiden er flinke å gjere mykje ut av han. Snaggletooth og Rattlehead er begge tøffe med potensiale, men ingen av dei er maskot i same forstand som Edward. Han er meir "i live" pga deltakinga på konsertar o.l. medan Snaggletooth og Rattlehead er skapningar som figurerar på platecover, men fint lite elles.

Lenke til kommentar

"Jester head" (In Flames)

Basert på hoffnarren som skulle gjøre narr av først og fremst djevelen. De gjør kanskje ikke like mye ut av ham som Maiden gjør ut av sin Eddie, men han er å finne overalt på In Flames coverart/merch, og har nå en del sanger som nevner ham, og et album.

When In Flames was recording their second studio album, The Jester Race, Anders Fridén and a guy named Nicholas came up with an idea to create a symbol/mascot for In Flames.[26] The result was the Jester Head. This symbol made its first appearance in the cover artwork of The Jester Race and ever since, the Jester Head has been featured in various forms somewhere on the artwork of every studio album that In Flames has released.[27] The Jester Head is also featured in many of In Flames' merchandise and has been featured in banners as part of In Flames' live set.

Dessuten digger jeg den stiliserte stilen de har på den.

Forøvrig så er vel Manowar veeeeldig i grenseland om det er maskot eller ikke, er vel mer en stil. Synes også Grim Reaper er litt i grenseland, er jo bare "mannen med hjåen" og både Emperor og Dissection har covertart med han. (og mye bedre gjennomført enn CoB). Men CoB har vel sin egen vri på den som de har igjen og igjen, så fett nok...

Og grisen er i hvertfall ikke maskot. Ingen tvil. Blir som å si det forskrudde fjesene på Soad's 2 siste album er en maskot.

Lenke til kommentar
Jeg trodde man skulle vente litt med nominasjon før det ble fyrt opp med en avstemning, men den gang ei.

9436580[/snapback]

Jeg prøvde å få folk til å komme med forslag, noe som fungerte særdeles dårlig.

Maskot for et band er utrolig irriterende konsept.

Hvorfor? Musikken står jo like mye på egne ben, selv om det er samme personen avbildet på alle cdcoverne.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...