Ed Hunter Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har eg rett på dagpenger? Dimma frå militæret i mars, står at du kan få dagpenger ved dimmitering, Nydimittert vernepliktig heiter det. Saken er at eg fann jobb rett etter dimmitering, men kontrakten gjekk ut sist fredag så står uten arbeid. Oppfyller ikkje dei andre krava som omhandler arbeidsinntekt (er 21 år). Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Så lenge du har fullført førstegangstjeneste har du rett på dagpenger ja. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Se her: http://nav.no/page?id=728 Jeg vil tippe at du ikke har rett på dagpenger hvis du ikke oppfyller kravene om arbeidsinntekt. Man har ikke automatisk rett på dagpenger bare fordi man har fullført førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Tror nok du må nøye deg med sosialstønad. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Se her:http://nav.no/page?id=728 Jeg vil tippe at du ikke har rett på dagpenger hvis du ikke oppfyller kravene om arbeidsinntekt. Man har ikke automatisk rett på dagpenger bare fordi man har fullført førstegangstjenesten. 9430753[/snapback] Jeg hadde dagpenger etter militæret. Så du tar nok feil der. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Samme her. Men det er 100 år siden Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg hadde dagpenger etter militæret. Så du tar nok feil der. 9431345[/snapback] Trådstarter er ikke nydimmitert, han har jobbet siden han dimmet i mars. Dermed har han ikke rett på dagpenger etter reglene om dimmitering. Jeg tar ikke feil, jeg avviser en kategorisk påstand om at gjennomført førstegangstjeneste gir rett til dagpenger, selv når man har jobbet noen måneder fra man dimmet til man skal søke om dagpenger. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Etter det jeg har skjønt har du krav på dagpenger fram til et halvt år etter du har dimmet... Men må nok søke med en gang, og ikke jobbe. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Stemmer. Det var det eg frykta, trudde kanksje at sidan eg har jobba såpass lite at eg fortsatt kunne dra nytte av fullført førstegangstjeneste. Men skal inn å forhøre meg hos NAV trur eg. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Etter det jeg har skjønt har du krav på dagpenger fram til et halvt år etter du har dimmet...Men må nok søke med en gang, og ikke jobbe. 9431589[/snapback] Har rett på dagpenger i opptil 26 uker ved dimmitering ja. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det kan jo dog tenkes at du har krav på dagpenger på bakgrunn av arbeidsinntekten som du ahar hatt siden mars. Anyhoo, i dag er det rimelig greit å få deg arbeid, så det burde gå forholdsvis raskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå