MiKA7 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei der.. Har nettopp kjøpt meg full custom vannkjølingspakke fra Petra's og det eneste jeg fortsatt lurer på, er om det spiller noen rolle hva slags rekkefølge man kjøler komponentene?? har kjøpt deler så jeg også får vannkjølt sb,nb og begge mosfetsene på hk + cpu'en og 8800gtx kortet mitt.. tenkte først å sette opp i denne rekkefølgen: reservoir-->pumpe-->cpu-->gpu-->sb-->nb-->mosfet1-->mosfet2-->radiator takker for alle innspill! mvh Michael Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har hørt noe om at vanntemperaturen ikke stiger allverden etter hver blokk, tror du vil tjene mest på å ha kortest mulig slangelengde mellom alle blokkene Lenke til kommentar
Z Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Dette er noe jeg og lurer på før jeg setter i gang med vannkjøling; har ikke rekkefølgen noe å si, selv for oss med glovarme 8800 GTX-kort? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det som bestemmer temperaturen i ett vannkjølingssystem er to ting. Mengden varme tilført, og radiatorens evne til å kjøle ned vannet. Rekkefølgen du monterer komponentene i, og hastighet på vannet betyr praktisk talt ingenting. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Det som bestemmer temperaturen i ett vannkjølingssystem er to ting. Mengden varme tilført, og radiatorens evne til å kjøle ned vannet. Rekkefølgen du monterer komponentene i, og hastighet på vannet betyr praktisk talt ingenting. 9430348[/snapback] Ahh kjempeflott takker for flotte svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå