Fishboone Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) det er nok ikke det nei. men det kan være https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=807247&hl= Nei man får prøve å skifte skiva til helga. Endret 5. september 2007 av Biomec Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Men skal man ikke skifte på begge sidene når man bytter klosser eller skiver? Så bremsekrafta blir lik og bilen ikke drar til ene sida? noen som vil bekrefte?! Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Men skal man ikke skifte på begge sidene når man bytter klosser eller skiver? Så bremsekrafta blir lik og bilen ikke drar til ene sida? noen som vil bekrefte?! 9434725[/snapback] Det stemmer. Og man skal også bytte klosser når man bytter skiver, det var vel konsensus i en annen skivetråd for noen dager siden. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Slenge på litt rød-sprit også, så blir det bra. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 å en dæsj med kobberfett Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 95% sikkert at det er kast i bremseskivene. Mondeoen min hadde så mye kast i skivene at det smallt når jeg bremsa da jeg kjøpte den. På Ford bør man alltid lime nye skiver fast i navene. Det lærte jeg da jeg begynte som mekaniker på Ford merkeverksted på 90-tallet. Det var mange teorier om hvorfor det hjalp med lim, men det hjalp i alle fall. Det ble tidligere i tråden nevnt Fords tidlige verson av ABS, kalt ALB. Det systemet ble brukt kun på slutten av Escort Mk4-serien (1986-1990). Systemet er rent mekanisk og er reimdrevet fra drivakslene. Får man feil med dette er det stort sett kun én fornuftig løsning: Klipp av reimene, strips sammen reimsensorene så lampa slukker, og glem hele dritten. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Har kjørt på masse med bremse rens. Har 25minutters kjøretur til jobb. Bremsene var fine når jeg starta og banka etter 20 minutters kjøring. Snodigt att skiva kan bli skeiv på 20minutter. Det kan bli dyrt detta, ihvertfall hvis et verksted skal gjøre det. en bremseskive som skal byttes = 2bremseskiver + 2 par bremseklosser + arbeid Endret 5. september 2007 av Biomec Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har kjørt på masse med bremse rens. Har 25minutters kjøretur til jobb. Bremsene var fine når jeg starta og banka etter 20 minutters kjøring. Snodigt att skiva kan bli skeiv på 20minutter. Det kan bli dyrt detta, ihvertfall hvis et verksted skal gjøre det. en bremseskive som skal byttes = 2bremseskiver + 2 par bremseklosser + arbeid 9436295[/snapback] Om du har kjørt i en vanndam som har gitt hurtig nedkjøling av bremseskivene så vil jeg dette føre til at de blir skjeve, det er gjort på 4-5 sekunder. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kan være at skivene slår seg mer når de blir varme. Å bytte detta på verksted er tullete. Kjøp klosser og skiver på biltema. Koster deg 700. Da finner du iallefall ut om det ble bedre. Brukt biltema klosser og skiver nå to ganger. Bilen bremser iallefall som den skal og ikke noe tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå