preje Skrevet 4. september 2007 Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 Egentlig et ganske enkelt bilde, men i følge Rema1000 så er det enkle ofte det beste Vet ikke om jeg er helt fornøyd med croppingen. Man kan jo i realiteten "croppe seg ihjel", hvis man gidder Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2007 Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 Jeg synes du har fått plassert insektet fint i bildet. Det er lett å se hvor den har tenkt seg. Jeg liker også at det er mulig å se omrisset av bakgrunnet i dette tilfellet. Tom Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 5. september 2007 Rapporter Del Skrevet 5. september 2007 Morsomt bilde, fin plassering, behagelige bakgrunn. Skulle gjerne sett mer bevegelse i vingene for å fått litt mer fartsfølelse. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 5. september 2007 Rapporter Del Skrevet 5. september 2007 Siden jeg er så ny i gamet, hvordan har du fått fokusen på insektet? Satt den på en blomst eller noe slik at du kunne fokusere før saken lettet? Veldig fint bilde. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 5. september 2007 Rapporter Del Skrevet 5. september 2007 Oi - det bildet var neppe enkelt å ta! Liker det godt - det er både skarpt og fint, og insektet er greit plassert! Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. september 2007 Rapporter Del Skrevet 5. september 2007 Jeg savner bittelitt mer bakgrunn. Ikke så mye at det blir for klart, men litt mindre diffust enn nå. Ellers et knall bilde! Lenke til kommentar
preje Skrevet 5. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2007 Takk til alle for de hyggelige tilbakemeldingene. Det gjør godt i sjela stoners: Med en sånn aktiv krabat som dette, og en lukkerhastighet på 1/1000, blir det dessverre ikke store fartsfølelsen nei eirik_a og jpsalvesen: Jeg fulgte bien en stund fra blomst til blomst, og det ble ganske mange eksponeringer med ulikt resultat, men det var noe slikt jeg hadde håpet å få til, så skarpt som mulig. Jeg forsøkte å komme foran bien, men det var omtrent umulig ettersom den stadig flyttet på seg når jeg beveget meg. Forøvrig er bildet tatt med: Nikon D80, Sigma 70-300mm APO Macro. Manuelle innstillinger Brennvidde: 220mm Lukkertid: 1/1000 sek Blender: f 5.3 ISO 200 Punktmåling Vanvittig moro når man liksom får det til, ikke sant? Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 5. september 2007 Rapporter Del Skrevet 5. september 2007 Meget behagelig bilde hvor alt fungerer. Det er dessuten et godt eksempel på at 16:9 duger til mere enn landskap. Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Imponert! Dette kan ikke vært lett, nei. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Jeg forsøkte å komme foran bien, men det var omtrent umulig ettersom den stadig flyttet på seg når jeg beveget meg. Rett skal være rett, og det er en blomsterflue, ikke en bie Forøvrig så er det ett godt utført bilde, jammen ikke lett å få de der rakkerne i flukt ! Lenke til kommentar
preje Skrevet 6. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Jeg forsøkte å komme foran bien, men det var omtrent umulig ettersom den stadig flyttet på seg når jeg beveget meg. Rett skal være rett, og det er en blomsterflue, ikke en bie Forøvrig så er det ett godt utført bilde, jammen ikke lett å få de der rakkerne i flukt ! 9437891[/snapback] Du har nok helt rett i det du sier. Ordet bie ble nok brukt fordi det brukes så ofte om slike insekter, og sikkert en smule uvitenhet fra min side men takk skal du ha som sa ifra. Da lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Likte dette veldig godt og tviler på at dette er enkelt å få til. Brukte du manuell fokus her ? /L Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 stoners:Med en sånn aktiv krabat som dette, og en lukkerhastighet på 1/1000, blir det dessverre ikke store fartsfølelsen nei 9436170[/snapback] En mulighet for å skape fart i bilde er å gjøre bakgrunnen bevegelsesuskarp. I PS3 skal det være en funksjon som kan gjøre det på en relativt enkel måte. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Egentlig et ganske enkelt bilde, men i følge Rema1000 så er det enkle ofte det beste Vet ikke om jeg er helt fornøyd med croppingen. Man kan jo i realiteten "croppe seg ihjel", hvis man gidder Kjempe godt tatt efter min mening. Kjenner igjen problemet med cropping i slike situasjoner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå