fossxplorer Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei, da har jeg byttet radiator(brukt). Det ser ut som det er olje søl rundt øvre motordelen. Tenkte at jeg skal bytte toppdekselpakning eller hva det nå heter. Det er en Corolla 1,3 1990 modell. Et pakningen dyr? Og er det vanskelig jobb? Hva må jeg passe på? Eller er det bare å skru ut toppdeksel og bytte pakningen? Takk for svarene på forhånd Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Har ikke gjort dette på Toyota før, men på andre japanske biler. Tipper at toppdekselet er skrudd fast med ca. 10, små bolter øverst på motoren. Mulig du må fjerne luftfilter- og luftinntak. Men dette fikser du. Pass på at du ikke får skitt eller andre løse gjenstander inn i motoren mens du bytter pakningen. Dra heller ikke til boltene for hardt. Jeg ville ha satt den til en del, kjørt meg en tur, satt til litt mer osv. noen ganger. De proffe bruker sikkert moment når de skrur til disse boltene. Dette går greit, lykke til! EDIT: ser at en toppdekselpakning koster under kr 100,– på Biltema. Originaldel koster kanskje et par lapper eller noe. Endret 5. september 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du må gjøre ting riktig for at rep skal bli vellykket. Når du har fjernet den gamle pakningen(gjerne kork) må du gjøre rent og fjerne all møkk og olje.Er d gummi klosser i endene på du også gjøre rent her. Avfett. Smør på litt flytende pakning der gummiklossene er. Når du tilslutt skrur på dekselet så skrur du fra midten og utover til sidene. Gjøres dette så blir reppen perfekt og null lekkasje og svetting senere. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Du må gjøre ting riktig for at rep skal bli vellykket. Når du har fjernet den gamle pakningen(gjerne kork) må du gjøre rent og fjerne all møkk og olje.Er d gummi klosser i endene på du også gjøre rent her. Avfett. Smør på litt flytende pakning der gummiklossene er. Når du tilslutt skrur på dekselet så skrur du fra midten og utover til sidene. Gjøres dette så blir reppen perfekt og null lekkasje og svetting senere. 9434203[/snapback] OK. Takka. EDIT: Men hvordan skal jeg "avfette" og hva er flytende pakning og hvor skal den smøres? Før alt dette gjøres, må eksosen fixes. Fikk problemer med den idag, da en lilten del bare fløy på motorveien! Skal sjekke etter helgen... Men først skal jeg fixe eksosen. Tror det er en av de innerste delene som har falt av. Må det sveising til? Endret 11. september 2007 av vwlt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå