Molbo Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 jeg lurer på hva som leder best. kanskje dere har et eller annet skjema? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Sølv leder varme best... gull er bare litt bedre enn aluminium... Here you go... Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Gull er da vel en bedre strømleder enn kobber, og kobber er bedre enn aluminium?! Hva er poenget med gulllagte ledere hvis sølv skulle vært bedre? Sølv er som vi alle vet et billigere metall enn gull. Om sølv leder varme bedre en meget mulig, det vet jeg ikke noe særlig om. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 :oops: Jeg beklager, tok nok feil gitt, les her: http://www.audusa.com/silver_has_the_highe...t_electrica.htm Sølv er den desidert beste lederen. Men da lurer jeg på hvorfor man bruker gull og ikke sølv mange steder.. :-? Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 hmmm, godt spørsmål... kanskje den leder lydsingnaler bedre enn strøm vet ikke jeg... men det er jo veldig populært innen høytalere stuff Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Gull korroderer ikke! Derfor brukes gull ofte på ledere/koplinger o.l. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Tank ju verri møtsj! I'm now enlightend. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå