dabear Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Når jeg nå igjennom skolen må lære meg visual basic.net, planlegger jeg å sette meg inn i python skrevet for .net, ironpython og etterhvert c#. Noen som har prøvd seg på ironpython? Virkelig artig, men det ser ut til å ta litt lengre tid å kompilere enn vb.net. Eksempel; en tekstbox med multiline-modus skrudd på, der all tekst blir gjentatt under i en tekstlabel. All kode er generert av visual studio, utenom "self._RepeatedText.Text = self._textBox1.Text" import System from System.Windows.Forms import * from System.ComponentModel import * from System.Drawing import * from clr import * class WindowsApplication1(object): # namespace class Form1(System.Windows.Forms.Form): """type(_textBox1) == System.Windows.Forms.TextBox, type(_RepeatedText) == System.Windows.Forms.Label, type(_label1) == System.Windows.Forms.Label""" __slots__ = ['_textBox1', '_RepeatedText', '_label1'] def __init__(self): self.InitializeComponent() @accepts(Self(), bool) @returns(None) def Dispose(self, disposing): super(type(self), self).Dispose(disposing) @returns(None) def InitializeComponent(self): self._textBox1 = System.Windows.Forms.TextBox() self._RepeatedText = System.Windows.Forms.Label() self._label1 = System.Windows.Forms.Label() self.SuspendLayout() # # textBox1 # self._textBox1.Location = System.Drawing.Point(124, 37) self._textBox1.Multiline = True self._textBox1.Name = 'textBox1' self._textBox1.Size = System.Drawing.Size(419, 108) self._textBox1.TabIndex = 0 self._textBox1.TextChanged += self._textBox1_TextChanged # # RepeatedText # self._RepeatedText.AutoSize = True self._RepeatedText.Location = System.Drawing.Point(121, 203) self._RepeatedText.MaximumSize = System.Drawing.Size(419, 108) self._RepeatedText.MinimumSize = System.Drawing.Size(419, 108) self._RepeatedText.Name = 'RepeatedText' self._RepeatedText.Size = System.Drawing.Size(419, 108) self._RepeatedText.TabIndex = 1 # # label1 # self._label1.AutoSize = True self._label1.Location = System.Drawing.Point(220, 181) self._label1.Name = 'label1' self._label1.Size = System.Drawing.Size(214, 13) self._label1.TabIndex = 2 self._label1.Text = 'Det du skriver inn overfor, vil bli gjentatt her:' # # Form1 # self.ClientSize = System.Drawing.Size(678, 350) self.Controls.Add(self._label1) self.Controls.Add(self._RepeatedText) self.Controls.Add(self._textBox1) self.Name = 'Form1' self.Text = 'Form1' self.ResumeLayout(False) self.PerformLayout() @accepts(Self(), System.Object, System.EventArgs) @returns(None) def _textBox1_TextChanged(self, sender, e): self._RepeatedText.Text = self._textBox1.Text edit; installasjonsinstrukser for visual studo finner du her: http://blogs.msdn.com/aaronmar/archive/200...ironpython.aspx Endret 4. september 2007 av dabear Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Når jeg nå igjennom skolen må lære meg visual basic.net, planlegger jeg å sette meg inn i python skrevet for .net, ironpython og etterhvert c#. Noen som har prøvd seg på ironpython? Her jeg jobber har vi en relativt stor Winforms-applikasjon. En veldig viktig del av applikasjonen vår kan scriptes i IronPython. Så ja, jeg har prøvd meg på det og vi bruker det en hel del. Script-motoren som vi har embeddet gjør en hel del stilige ting og vi har muligheten for å lage nye scripts for kundene uten å måte bygge applikasjonen og distribuere denne på nytt. Fungerer ganske greit i grunnen. Det eneste vi har brent oss på noen ganger er at vi er ganske flittige til å refaktorere (særlig 'rename'). Dette får av og til litt uheldige konsekvenser for Python-scriptene ettersom grensesnittene mellom scriptene og applikasjonen ikke er helt spikret... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå