Lex-Icon Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Heisann, sitter med nye komponenter til en PC uten hovedkort da jeg fikk tilsendt feil kort av komplett. Skal bestille nytt nå og lurer på om noen har prøvd Asus P5B-E med et av de 1333MHz FSB CPU-ene, dvs E6x50? Har en E6550 og tenker å bestille en Asus P5B-E. På Asus sine sider skal den tilsynelatende støtte E6550, selv om det ikke står konkret. Lurer dermed på om kortet støtter den type CPU før jeg bestiller hvis det er mulig å vite. Har sjekket CPU/HK tråden også og fant ingen med slike CPU og P5B-E. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Heisann,sitter med nye komponenter til en PC uten hovedkort da jeg fikk tilsendt feil kort av komplett. Skal bestille nytt nå og lurer på om noen har prøvd Asus P5B-E med et av de 1333MHz FSB CPU-ene, dvs E6x50? Har en E6550 og tenker å bestille en Asus P5B-E. På Asus sine sider skal den tilsynelatende støtte E6550, selv om det ikke står konkret. Lurer dermed på om kortet støtter den type CPU før jeg bestiller hvis det er mulig å vite. Har sjekket CPU/HK tråden også og fant ingen med slike CPU og P5B-E. 9429254[/snapback] Som du ser på denne siden så vil du se at Asus P5B-E støtter E6550 med bios 1601. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 sjekket downloads (BIOS) og tipper hvis du oppdaterer BIOS så går det fint med det du spurte om..... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Er det en grunn til at du vil ha P5B-E? Eksempelvis etterfølgeren P5K-serien virker jo som et mer naturlig valg. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Takker for svar! Smirnoff, eneste grunnen var at den er billigere, men nå som du sier det skal jeg vurdere det. Kommer uansett ikke til å ha mulighet til å oppdatere BIOS hvis jeg ikke får boota pga manglende CPU støtte.. Lenke til kommentar
espentan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Takker for svar! Smirnoff, eneste grunnen var at den er billigere, men nå som du sier det skal jeg vurdere det. Kommer uansett ikke til å ha mulighet til å oppdatere BIOS hvis jeg ikke får boota pga manglende CPU støtte.. 9430026[/snapback] Min erfaring tilsier at du får bootet maskinen uten problemer. Du vil få en melding som sier "Invalid CPU code", eller noe i den duren, når du starter maskinen og du vil ikke kunne kjøre den med 1333 Mhz FSB før du har oppdatert BIOS. Men maskinen vil POST'e uten problemer, og du kan laste inn windows. - Espen Endret 5. september 2007 av espentan Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Takker for svar! Smirnoff, eneste grunnen var at den er billigere, men nå som du sier det skal jeg vurdere det. Kommer uansett ikke til å ha mulighet til å oppdatere BIOS hvis jeg ikke får boota pga manglende CPU støtte.. 9430026[/snapback] Min erfaring tilsier at du får bootet maskinen uten problemer. Du vil få en melding som sier "Invalid CPU code", eller noe i den duren, når du starter maskinen og du vil ikke kunne kjøre den med 1333 Mhz FSB før du har oppdatert BIOS. Men maskinen vil POST'e uten problemer, og du kan laste inn windows. - Espen 9430112[/snapback] Vel med den forrige jeg hadde så starta systemet men jeg fikk ingenting på skjermen, dvs den POST'a ikke.. Men derimot så støttet ikke det kortet E6550 uansett BIOS, fant jeg ut da jeg så at jeg hadde fått feil kort. Edit: det ble en litt dyrere P5K istedet. Endret 5. september 2007 av Lex-Icon Lenke til kommentar
pstub Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Godt valg! Du må opp på P5K serien for å få native støtte for 1333MHz i alle fall, så det var nok verdt de ekstra pengene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå