Gå til innhold

pop- up-funksjon, onClick

Anbefalte innlegg

Kan man gjøre denne mer elegant? :blush: skal ha en popup så så stor, uten menyer, 15 ganger med ulik link nedover.. men samme størrelse osv på pop-upen..

<a href="ulr.htm" onClick="crush=window.open('url.htm','popup', 'toolbar=no, location=no, directories=no, statusbar=no,menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, width=460, height=370, left=30, top=30'); return false;" alt="" title="">Link</a>

helst ikke javascript :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<html>
<body>
<ul>
<li><a href="link_til_side.html" onclick="document.getElementById('pop').style.display='block'; return false;">Meny</a>
	<ul id="pop" style="display: none;">
		<li><a href="aslkdasd.html">15 ganger denne</a></li>
		<li><a> .. </a></li>
	</ul>
</li>
</ul>

</body>
</html>

Ville faset ut all inline JS/CSS. Da må du registrere en onclick eventhandler på lenken istedet og lage riktige cssklasser.

Lenke til kommentar
For å lage en pop-up må du bruke JavaScript uansett. Hva tror du onclick, er?

9429361[/snapback]

Magi? :whistle:

hmmmm får lage en js-funksjon ut av det da :blush:

Moonshine, vet ikke helt hva den koden din gjør, men det er ingen css "popup-meny" jeg er ute etter (hvis du ser på koden min...), men at en ny liten side (ny browser) åpnes uten adresselinje, knapper og i en viss størrelse.. ;)

Lenke til kommentar
Moonshine, vet ikke helt hva den koden din gjør, men det er ingen css "popup-meny" jeg er ute etter (hvis du ser på koden min...), men at en ny liten side (ny browser) åpnes uten adresselinje, knapper og i en viss størrelse.. ;)

9430579[/snapback]

Paste den inn her: http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?fil...-position_pixel

Du kan stort sett drite i window popups, uansett hvor lite og ubetydelig prosjektet ditt er.

Start med css i dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...