Fløffi Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kan man gjøre denne mer elegant? skal ha en popup så så stor, uten menyer, 15 ganger med ulik link nedover.. men samme størrelse osv på pop-upen.. <a href="ulr.htm" onClick="crush=window.open('url.htm','popup', 'toolbar=no, location=no, directories=no, statusbar=no,menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, width=460, height=370, left=30, top=30'); return false;" alt="" title="">Link</a> helst ikke javascript Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 For å lage en pop-up må du bruke JavaScript uansett. Hva tror du onclick, er? Burde vel muligens lage et unobstrusive pop-up-script, men nå er det så lenge siden jeg har jobbet med JavaScript at jeg ikke hadde fått det til hvis jeg hadde prøvd en gang, men du finner sikkert noe hvis du søker Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 <html> <body> <ul> <li><a href="link_til_side.html" onclick="document.getElementById('pop').style.display='block'; return false;">Meny</a> <ul id="pop" style="display: none;"> <li><a href="aslkdasd.html">15 ganger denne</a></li> <li><a> .. </a></li> </ul> </li> </ul> </body> </html> Ville faset ut all inline JS/CSS. Da må du registrere en onclick eventhandler på lenken istedet og lage riktige cssklasser. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 For å lage en pop-up må du bruke JavaScript uansett. Hva tror du onclick, er? 9429361[/snapback] Magi? hmmmm får lage en js-funksjon ut av det da Moonshine, vet ikke helt hva den koden din gjør, men det er ingen css "popup-meny" jeg er ute etter (hvis du ser på koden min...), men at en ny liten side (ny browser) åpnes uten adresselinje, knapper og i en viss størrelse.. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Mulig du er klar over det, men stort sett alle nettlesere vil blokkere dette Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Men alle kan tillate popups fra sidene manuelt. Hvis man informerer om at linker åpnes i popups, er det vel storts sett greit Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Moonshine, vet ikke helt hva den koden din gjør, men det er ingen css "popup-meny" jeg er ute etter (hvis du ser på koden min...), men at en ny liten side (ny browser) åpnes uten adresselinje, knapper og i en viss størrelse.. 9430579[/snapback] Paste den inn her: http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?fil...-position_pixel Du kan stort sett drite i window popups, uansett hvor lite og ubetydelig prosjektet ditt er. Start med css i dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå