aleks tho Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hallo, jeg har nå sitti og hørt på et par hundre ganger uten og komme noe videre på hvilke akkorder som blir spilt. Det jeg lurer på er om noen av forumets musikkgenier kunne hjulpet meg litt. Hvis noen mener jeg burde poste et annet sted så sier dere vel i fra. På forhånd takk. EDIT: nytt klipp Endret 5. september 2007 av aleks tho Lenke til kommentar
xersess Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 kan ikkje vere så vanskelig å finne ut ka akorder som blir spelt, om du har gitaren på fanget å prøver å spele i lag med musikken, det klarer du skjølv. var litt uklar lyd på opptaket, det gjør det kanskje litt verre da, men.. Lenke til kommentar
aleks tho Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Noen som faktisk kan hjelpe meg? Å trene opp gehøret(?) er noe jeg burde, men jeg føler ikke at dette er sangen å begynne på. Lenke til kommentar
OnklCB_94 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Prøv å finn grunntonen i hver akkord. Det er ikke vanskelig. Så går du videre derfra med hva du synes høres helt korrekt ut. Hvis ikke kan du jo alltids sjekke ut gitar-tabs (eller piano-noter? Vet ikke hva du spiller) på internett. Lenke til kommentar
aleks tho Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Spiller piano. Jeg har så godt som funnet ut melodien, men jeg klarer rett og slett ikke og finne ut hva som spilles i venstrehånda. Lenke til kommentar
aleks tho Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 B E G# C#(?) A ... Så langt kom jeg før det låste seg. Lenke til kommentar
aleks tho Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 C F a d Bb x G C F G E a F C x G Litt usikker. Legges ned to halvtoner for at den skal sammstemme med filmen, tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå