StaBBer Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Først av alt, håper dette ikke er feilpostet. I så fall, håper en mod kan flytte til rett delforum. Kjøpte i dag et digitalkamera, et Casio EX-Z1050. Har også en splitter ny laptop, med Vista Home Premium. Ok, skal koble kameraet til PC for første gang, og jeg følger instruksjonene som ligger på medfølgte CD. I følge den skal Vista og XP kjenne igjen kameraet med en eneste gang (automatisk) når jeg plugger i USB-kabel og slår på kameraet. Men hos meg får jeg beskjed om at Vista trenger drivere. Får derfor ikke ført over bilder til PC. Har prøvd å søke etter drivere automatisk(anbefales i veilederen som dukker opp), det hjelper ikke. Har prøvd å søkt på medfølgte CD, ditto. Har søkt på nettet, og som sagt, kameraet skal dukke opp i Vista og XP automatisk. På hjemmesiden til Canon ser det kun ut som at det ligger USB-drivere til Win 95 og 98. Hjelp! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det er sikkert bare en skrivefeil fra din side, men om du søker på hjemmesiden til Canon etter drivere til et Casio-kamera, så kommer du ikke så langt Men kameraet skal komme opp automatisk i både XP og Vista, så vidt jeg vet, uten at du behøver å installere så mye som en eneste driver. Du kan jo prøve å installere driveren til Windows 98 (bare for å sjekke). Om det skulle låse hele systemet, så kan det være greit om du setter et rollback-punkt i Windows (System restore/systemgjenoppretting). Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Ja, var en liten feil det. USB-driveren til Win98 vil ikke en gang starte når jeg prøver å kjøre installasjonen. Har uansett snakket med noen nå, som mener at feilen må ligge i HP-laptopen. Uansett så har jeg kjøpt SD-minnekort nå, og bruker minnekortleseren i PCen i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå