covah Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har sett litt på forskjellige diesel-biler i det siste, men ingen av de jeg har sett på har automatgir. Å kjøre i rushet i Oslo uten automat er et slit, men hadde også lyst på en bil som er rimeligere i forbruk enn 318i'en min. Finnes det feks. Toyota Avensis stasjonsvogn eller lignende i dieselutgave med automatgir? Og er de rimelige i forbruk? Lenke til kommentar
Fontastic Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 det finnes diesel og automat men av en eller annen grunn er det mest brukt på større biler med kraftige motorer. som toyota landcrucer osv osv.. ikke spør meg hvorfor. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Finnes mange dieseler med automat. Passat kan du få med automat og diesel, men ikke kombinert med 4motion. For å få denne kombinasjonen, må du opp i motorstørrelse (uten at jeg aner hvorfor...) Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det finnes massevis av dieselbiler med automatgir, Mercedes og BMW har mange de, for eksempel. Skal du kjøpe bilen fra forhandler er det jo bare å spørre. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Her er en liste overr nye stasjonsvogner som har både diesel og automat: http://www.bilnorge.no/finn_nybil.php3?bil..._fra=&pris_til= Lenke til kommentar
Harry_Bosch Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Du får nye Mondeo med 130 hk diesel og 6-trinns automat. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Grunnen til at Toyota ikke leverer kombinasjonen automat og diesel (med unntak av Aygo) er rett og slett fordi de ikke vil selge noe de vet kan skape trøbbel om 200.000 kilometer. De har rett og slett ikke klart å lage gode nok kasser til alt dreiemomentet og greier som en kraftig diesel produserer. Det er i hvert fall grunnen den lokale Toyotaforhandleren kom med når vi var å prata om 3dje generasjon RAV4 for en stund siden ... Lenke til kommentar
AudiFan Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 se på f.eks Audi A4 1.9 TDI m/automat. Liten familiebil og pen Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 aner ikke hvilken prisklasse det er snakk om her jeg, men vil anbefale automatkassene til VAG, altså DSG-grikasse. Mye raskere enn de fleste automatkasser. Jeg trur japanerne er de dårligste til å lage automatkasser, de sitter jo fortsatt med trege gammeldagse 4-trinnskasser . USA er jo automat-land, der blir så og si alle bilene levert med automatgir. Både med og uten dieselmotor. Skulle jeg hatt en relativt ny bil til ditt bruk ville jeg gått for en Peugeot 307 med HDi-dieselmotor og automatgear. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 har kjørt skoda octavia med diesel og automat med triptronic. Makan til plastbil skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 har kjørt skoda octavia med diesel og automat med triptronic. Makan til plastbil skal du lete lenge etter. 9456781[/snapback] Kan du utdype dette nærmere? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Grunnen til at Toyota ikke leverer kombinasjonen automat og diesel (med unntak av Aygo) er rett og slett fordi de ikke vil selge noe de vet kan skape trøbbel om 200.000 kilometer. De har rett og slett ikke klart å lage gode nok kasser til alt dreiemomentet og greier som en kraftig diesel produserer. Det er i hvert fall grunnen den lokale Toyotaforhandleren kom med når vi var å prata om 3dje generasjon RAV4 for en stund siden ... 9455765[/snapback] Selvsagt klarer de dette hvis de vil, problemet er at diesel er ett europa-fenomen samt at europeerne fortsatt er i en oppvåkning når det gjelder automat. Kombiner dette med at Toyota er en bagatell på det europeiske markedet så ser du hvorfor de ikke gidder. Og er jeg vil tro historisk sett at de fleste Toyota-kjøperne ikke er så opptatt av utstyr, de er opptatt av det mest økonomiske og snusfornuftige kjøpene man kan oppdrive. Her i Norge er det vel bare den siste generasjonen av f.eks Avensis hvor du finner noe særlig velutstyrte biler til salgs, på generasjonen før ble lista på Finn rimelig tom bare du krysset av for automat, hadde på følelsen at 95% av de var Xli med billigste motor. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 har kjørt skoda octavia med diesel og automat med triptronic. Makan til plastbil skal du lete lenge etter. 9456781[/snapback] Kan du utdype dette nærmere? 9456799[/snapback] var billigste versjon så alt (seter ratt dash innsiden av døra girspak osv) var imitert ditten og datten så da blir det fort veldig mye plast. Men den ligner en del på passat innvendig. Toyota corolla var enda værre. Men nå går det veldig mot off topic, du får prøvekjøre bilen og se selv. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 har kjørt skoda octavia med diesel og automat med triptronic. Makan til plastbil skal du lete lenge etter. 9456781[/snapback] Kan du utdype dette nærmere? 9456799[/snapback] var billigste versjon så alt (seter ratt dash innsiden av døra girspak osv) var imitert ditten og datten så da blir det fort veldig mye plast. Men den ligner en del på passat innvendig. Toyota corolla var enda værre. Men nå går det veldig mot off topic, du får prøvekjøre bilen og se selv. 9456812[/snapback] Oki, takk. Lenke til kommentar
Plusle Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Vi fikk høre at det var pga avgifter at mange ikke solgte diesel automat. Men undersøkte ikke utsagnet nøyere. Vi er iallefall strålende fornøyde med vår Mondeo stv med diesel automat, 2004 mod. Beholder den nok noen år til. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vi fikk høre at det var pga avgifter at mange ikke solgte diesel automat. Men undersøkte ikke utsagnet nøyere. Vi er iallefall strålende fornøyde med vår Mondeo stv med diesel automat, 2004 mod. Beholder den nok noen år til. 9458874[/snapback] Var iallefall det en av taxisjåførene her byen sa når jeg spurte hvorfor han ikke hadde automat. Var en sprett ny Toyota Avensis tror jeg. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Automat i seg selv gir vel ikke ekstra avgifter? Jeg kan tenke meg at automat gir litt økt vekt og forbruk, noe som igjen slår litt ut på avgiftene. Ut over det, så er det vel strategiske valg av produsentene? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ingen ekstra avgift for automat i seg selv nei, men som du sier økt vekt og forbruk har endel å si. På mammas S60 D5 var tilegget 50000 kroner for automat, endel penger det! Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 mange biler har ikke automat og diesel kombinasjon, fordi det vil bli vanskelig å holde utslipp kravene ettervert, siden en automat bidrar til økt utslipp, og som sagt japanerne ligger litt etter på automat fronten og det kan også være at de ikke klarer å lage kasser som tåler det enorme dreiemomentet de nye diesel motorene her, men hvorfor klarer vw, mercedes og de det da, og de holder jo også lenger enn 200.000km. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Rett og slett fordi de har vært flinkere å se behovet for det, og har derfor satset og investert millioner i utviklingen av det. Jeg skal lett innrømme at VW har gjort en fantastisk jobb med f. eks. DSG/S-tronic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå