Tommelom Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har kjøpt meg overnevnte kort, men det nekter å sammarbeide noe særlig. Det funker såpass at jeg kommer meg på nett, men hastighet er det verre med. Det blir registrert som et 54 mbps i windows. Når jeg prøver å overføre filer får jeg max 11 mbps. En annen ting er at hd'n begynte å gå konstant etter installasjon. Det er jo ikke bedre av at jeg har Vista home premium. Av det jeg kan se så blir ikke Vista offisielt støttet i driveren. Kan jo ha noe med problemene mine å gjøre, men jeg registrerer at folk med XP ikke gjør det stort bedre. Skal teste det litt mer i morgen på en xp-pc jeg har, men det gåt nok lukt tilbake til butikk om det ikke kommer en løsning kjapt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 D-link har dårlige drivere for denne. Du finner stabile drivere her: http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Interressant, men hvilke av disse driverne hører til dwa-547 da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Tror det er den nederste på listen som går til en drøss modeller (generisk driver). http://www.station-drivers.com/telechargem...os_7.3.1.73.exe Endret 5. september 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 den funka, men blir fremdeles bare registrert som 54 mbps og hastigheten ligger fremdeles på 10-12 mbps på overføring. Raportert nettverksbruk er stakkarslige 24% Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du kan jo prøve de andre driverne for Vista på siden også. Sjekk at routeren eller PC ikke står i 54Mbit (G-only). Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Ruteren står på N, så det er ikke problemet. Har en xp-pc med DWA-140 og den kjører helt opp mot 270 mbps, så problemet er på denne pc'n. Disse generic-driverne gir meg liten eller ingen innstillingsmuligheter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ok jeg skjønner. Det skal ikke være problematisk å prøve de forskjellige firmwarene der så god speed... Netgear er et av de selskapene som ikke er så gode på firmware Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Støtter denne driveren vista 64 bit? Eller er det i det hele tatt noen driver for dette kortet som støtter vista? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Er rimelig sikker på at jeg har rett driver, for under enhetsbehandling blir kortet korrekt nanvgitt ned til minste bokstav og nummer Får vel bare vente på bedre drivere eller en løsning fra noen som har hatt samme problemer. Slik det er nå, så går nok kortet tilbake til butikk over helga. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du kan sjekke forumet på netgear.com før du gir opp. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Kan ikke se hva netgear har med Dlink å gjøre. Ser ikke ut til at noen løsning åpenbarer seg, så dette kortet går tilbake til butikk. Dlink; gode på rutere, sucky på trådløskort, =( Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kan ikke se hva netgear har med Dlink å gjøre. 9461069[/snapback] He he, ja du sier noe der :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå