Fyksen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 God kveld! Jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny pc. Vil ha til ca. 6.5k. Jeg har gått for disse delene: Asus P5N-E SLI Chieftec CFT-560A-12S 560 watt Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB) Gainward GeForce 8600 GTS 512 MB Intel Core 2 Duo E4400 Western Digital Caviar RAID Editon 250 GB S-ATA 16MB Zalman CNPS 7700-AlCu Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=53583 Jeg vil prøve å klokke CPU en til 3,2 (opprinnelig 2) Kabinett skal jeg bygge selv av tre. Det blir bra nok med kjøling der Hardiskene vil jeg sette i RAID 0, er ikke så farlig med backup . Støtter ubuntu raid 0? Det jeg lurer på: Er det noe å utsette på det jeg har valgt? Trenger jeg så mye minne på skjermkortet? Vil spille de nyeste spillene på grei grafikk liksom. Starcraft2 MÅ gå som en drøm Mvh. Fyx1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg vil prøve å klokke CPU en til 3,2 (opprinnelig 2) Kabinett skal jeg bygge selv av tre. Det blir bra nok med kjøling der 9428728[/snapback] Ja, kjøling vil du nok trenge her. Hardiskene vil jeg sette i RAID 0, er ikke så farlig med backup . Støtter ubuntu raid 0?9428728[/snapback] Spørsmålet blir vel heller om ubuntu støtter den spesifikke disk-kontrolleren, særlig hvis du skal installere ubuntu på raid-settet. Det jeg lurer på: Er det noe å utsette på det jeg har valgt? Trenger jeg så mye minne på skjermkortet? Vil spille de nyeste spillene på grei grafikk liksom. Starcraft2 MÅ gå som en drøm 9428728[/snapback] Jeg har iallefall ingenting å utsette på utvalget ditt. Lenke til kommentar
Fyksen Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Takk for svar, ingen flere som har noe å komme med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå