Gå til innhold

Vista aktivering = crap?

jvc1986

Anbefalte innlegg

Er veldig fornøyd med Vista egentlig, ikke noe trøbbel eller crash.

Men aktiveringen er litt vel følsom syntes jeg, byttet for en måneds tid siden fra en 4200+ til en 5600+ CPU, da nektet den å aktivere pga hardware endringen (en ny CPU da! M$ idioter tenkte jeg da).

Ringte inn og leste opp en altfor lang kode, fikk spørsmål "hvor mange maskiner har du lagt inn vista på da?"... og som sant er svarte jeg at det er kun på den ene, fikk en ny kode av dama og var vel egentlig fornøyd.

Igår tok hovedkortet kvelden og nytt ble kjøpt inn idag, men siden jeg hadde dårlig erfaring med det gamle HK (samme feil på 2 ulike kort) kjøpte jeg likegreit et annet HK, satt sammen maskinen igjen ikveld, og tror du ikke den maser om aktivering igjen da (greit nok, HK er en stor del av systemet i forhold til CPU) så jeg ringer inn igjen, men nå har idiotene tatt kvelden og jeg må vente til i morgen:((

Vista er bra det, men de burde seriøst justere følsomheten på aktiveringssystemet sitt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøpte jeg likegreit et annet HK, satt sammen maskinen igjen ikveld, og tror du ikke den maser om aktivering igjen da (greit nok, HK er en stor del av systemet i forhold til CPU) så jeg ringer inn igjen, men nå har idiotene tatt kvelden og jeg må vente til i morgen:((

Hvordan gikk det? Litt nyskjerrig på hvordan det funker på Vista OEM (hvis det er det du har)

Lenke til kommentar

Jeg ringte idag, tastet inn installasjonid, ble ikke godkjent pga HW endring, ventet 12min på kundebehandler, han sa navnet sitt og ba meg vente litt (ca 1min) deretter sa han at nå var det i orden og ønsket meg en god dag før han satte meg over til den automatiserte tjenesten som leste opp alle tallene for meg.

Så nå er det i orden igjen.

Ja det er OEM jeg har, ikke noe trøbbel av den grunn de 2 gangene jeg nå har ringt dem. Han spurte ikke heller hvorfor eller hva som gjorde at jeg måtte ringe dem.

Lenke til kommentar

Det er godt å høre at de ikke nekter deg å reaktivere systemet selv når hovedkortet er forandret. Det betyr i praksis at man kan 'dra en spansk en' og fortsette og bruke en OEM lisens også etter store oppgraderinger. :)

Selv har jeg faktisk aldri hatt noen problemer med aktiveringen. Selv når jeg har byttet CPU og satt inn mer minne trengte jeg ikke å aktivere Vista på nytt, men det er sannsynligvis fordi jeg har en fullversjon og ikke OEM. Kjekt med en spandabel arbeidsplass. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...