Chad Thundercock Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Jeg skal bestille noen ting fra Asia, fra en bedrift som jeg kom over gjennom en WEB-side som skal linke produsenter og kjøpere sammen. Tingen er at min bestilling vil være på rundt 1600$ altså nesten 10000,- Selger har informert meg (skriftlig) gjennom en engelsk som ikke er særlig "ren" at jeg ikke kan betale gjennom Paypal og den slags men gjennom konto til konto (overføring) Da er mitt spørsmål; hvor stor risk tar jeg egentlig? Jeg er redd for å bli svindlet for et slikt beløp men samtidig får jeg produkter for lav pris og som jeg kan tjene penger på her hjemme. Jeg har forsøkt å søke opp selskapet men finner nada, alt som er er litt informasjon som de selv har skrevet om bedriften på denne "mellomlinkende weben" Jeg har forsøkt å sprut om garantier men får bare som svar at "så lenge jeg fakser over kvittering på at pengene er overført" så skal dem sende det. Men risken om å bli svindlet er fortsatt like stor. Hva hadde dere gjort? Endret 18. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 tror ikke jeg skulle sende penger uten å vare 100%. har de ikke noen referanse i europa, noen som handlet fra dem før ?!?!. kanskje du kan sende forskudd 50% og sende resten når du får varer ?!!?..... vanskelig tema, dette her..... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Skal prøve meg med 50% forskudd men tviler på at de går med på den. Faen jeg er usikker, føles nesten som om jeg skal bli svindlet men samtidig er varene såpass billige at jeg kan gjøre gode handler her hjemme. Hmm... Endret 4. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Overvei mulig tap vs. mulig gevinst. Konkluder. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har du linken til siden så er det kanskje noen her som har erfaring med de eller har hørt noe om de. Meget mulig at du får varene som avtalt men min erfaring tilsier at varene du prøver å bestille lukter av piratkopier. Har sett mye som er veldig bra laget som kommer fra asia, ofte er kvaliteten også brukbar og varene er også kanskje laget på samme fabrikk og etter samme spesifikasjoner som den orginale varen. Du kan sikkert tjene penger på det men er det kopier så bryter man loven... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Bra at du nevner akkurat det zmurfen. Jeg har tenkt, tenkt mye og litt til og jeg har kommet fram til at en kjøpskontrakt er eneste mulighet. Jeg vil skrive en selv hjemme (fattern har peiling innen juss) på egne premisser (blant annet at produktet er ekte, nytt og uskadd som avtalt) for å dermed fakse dette over til han. Hvis han skriver under må jeg på en eller annen måte få bekreftet at identiteten hans eksisterer, noen forslag? Kan eventuelt ringe myndighetene og få dem til å sjekke ut navnet og ringe det opp slik at man får det bekreftet. Hvordan høres dette ut? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kan det være mulig å handle gjennom nøytral mellommann som begge kan stole på? Du sender penger til denne mellommannen, og bekrefter overfor firmaet at dette er gjort. Varene sendes til deg, og når du mottar varene sendes pengene fra mellommann til firmaet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Husk også at hvis det er snakk om pirat-varer (kopivarer) kan de bli beslaglagt i tollen. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kan det være mulig å handle gjennom nøytral mellommann som begge kan stole på? Du sender penger til denne mellommannen, og bekrefter overfor firmaet at dette er gjort. Varene sendes til deg, og når du mottar varene sendes pengene fra mellommann til firmaet. 9436344[/snapback] jeg tviler på det at de vil bruke mellommann. har en kamerat som handlet stadig i Taiwan og pengene må overføres direkte på konto. ingen penger, ingen varer. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Må bare få informert folket her inne at jeg ble svindlet. Fikk ordnet salgs kontrakt med karen, fakset den tilbake til meg med hans navn på. Rett etter at jeg overførte 12000NOK til han brøt han all kontakt. Har anmeld forholde til økokrim men det ser håpløst ut da han bor i Indonesia og opererer trolig med falsk ID. Faaaaaaaaaeeeeeeen!! Endret 18. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 ja, det tror jeg blir vanskelig sak.... det er bare å glemme 12K, tipper jeg..... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Blir så jævlig irritert på at folk ikke kan være særiøs og må stjele som noen helvetes rotter. Hvis jeg noen gang lykkes i å spore han opp skal jeg lage mos av tryne hans. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Må bare få informert folket her inne at jeg ble svindlet. Fikk ordnet salgs kontrakt med karen, fakset den tilbake til meg med hans navn på. Rett etter at jeg overførte 12000NOK til han brøt han all kontakt. Har anmeld forholde til økokrim men det ser håpløst ut da han bor i Indonesia og opererer trolig med falsk ID. Faaaaaaaaaeeeeeeen!! 9522705[/snapback] Er du så dum at du overfører pengene direkte til kontoen til en fremmed fyr på andre siden av kloden, er du ikke intelligent nok til å eie penger og være i stand til å påvirke økonomien vår allikevel. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Loeve bra at du kommer med "konstruktivt" innspill, men du må da fatte at jeg gjorde alt jeg kunne for å være mest mulig sikker. Jeg kunne umulig sjekke om mannen eksisterte, hverken den norske ambasaden eller politiet i Indonesia kunne sjekke det opp for meg (ressurssvak) og dermed måtte jeg nøye meg med underskriften hans på salgskontrakten. Og hvis det var så jævlig dumt, hvorfor i faen sa ikke du eller noen andre her at det var helt IDIOT å overføre pengene? Responsen jeg fikk var passiv! Endret 18. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det kan jo være at varene er på vei uten at du har fått noen bekreftelse på det eller. Hvis du virkelig har blitt svindlet og ikke får noen varer så er det synd. Jeg har ikke opplevd noe slikt selv , har flere ganger bestilt varer fra mange forskjellige land og har faktisk aldri opplevd å bli svindlet på en slik måte. Har du linken til siden til denne karen , og kan du poste den her slik at vi kan se litt mer på hva dette er? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Ja varen kan selvsagt "være" på vei men muligheten for det er minimal. Da at jeg ikke får kontakt med han siden jeg overførte pengene (5 dager tilbake) sier jo sitt da han responderte hver eneste dag før fors. betalingen. Helvete også!! Siden jeg fant han på var alibaba.com Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ja varen kan selvsagt "være" på vei men muligheten for det er minimal. Da at jeg ikke får kontakt med han siden jeg overførte pengene (5 dager tilbake) sier jo sitt da han responderte hver eneste dag før fors. betalingen. Helvete også!! Siden jeg fant han på var alibaba.com 9523341[/snapback] Ok, vil jo anta det også er mange seriøse som på den siden. Har du tatt kontakt med de som har siden som har formidlet kontakt og spurt om de kan hjelpe på noen måte. Vil jo tro at de ønsker å unngå å formidle svindel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hva bestilte du? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Ja varen kan selvsagt "være" på vei men muligheten for det er minimal. Da at jeg ikke får kontakt med han siden jeg overførte pengene (5 dager tilbake) sier jo sitt da han responderte hver eneste dag før fors. betalingen. Helvete også!! Siden jeg fant han på var alibaba.com 9523341[/snapback] Ok, vil jo anta det også er mange seriøse som på den siden. Har du tatt kontakt med de som har siden som har formidlet kontakt og spurt om de kan hjelpe på noen måte. Vil jo tro at de ønsker å unngå å formidle svindel. 9523543[/snapback] Sendte de melding i dag, regner med at de responderer i nærmeste framtid. Dette er helt uvirkelig, har gjort hundrevis av handler i min livstid og aldri har jeg blitt rævkjørt. Men det skulle selvsagt skje nå som det var snakk om rimelig høye summer. Jeg skal forsøke å lokke karen til meg igjen med en annen email addresse der jeg utgir meg for å være en ny kjøper. Hvis dette fungerer (noen det neppe gjør) skal jeg forsøke å trekek mest mulig tid slik at myndighetene her kan spore opp I.P addressen og kontakte indonesisk politi slik at de for pågrepet han. Dette er selvsagt avhengig av at han sitter på pc hjemme, ikke på et biblotek, nettkaffe osv. Uansett tror jeg myndigheten her og i indonesia gir blanke faen, det koster nok mer enn hva saken er verdt å løse. Lenke til kommentar
edds Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hva bestilte du? 9523597[/snapback] Lurer også fælt på dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå