Scruffyhead Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har nettop kjøpt denne men sliter litt med å koble den. Har koblet usb til HK men hva så? Det er jo sukkerbit tilkobling på alle strøm uttakene, betyr det at jeg må klippe i stykker pluggene på vifter og lignende som skal kobles til? Tror jeg har missforstått bruken av denne, noe som har noen bruks ideer? evt eksempler på oppkobling. sammen med: AC styresentral, "aquaero" AC styresentral, "multiswitch" AC vanntank, "aquatube" AC "aquastream" vannpumpe Kabel, tubemeter til aquaero, 50 cm. Har tilsammen 6 120mm vifter i Cuben min, hvorav 3 til radiatoren. Kunne jo godt tenke med ett oppsett som på videoen til AC der de kommer på sammen med noen lys alt etter hvor høy eller lav temperaturen er. Aquasuiten skal jeg altids klare å stille inn, men koblingene her stusser jeg på. Noen med litt erfaringer å dele? som ikke er på tysk Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har nettop kjøpt denne men sliter litt med å koble den. Har koblet usb til HK men hva så? Det er jo sukkerbit tilkobling på alle strøm uttakene, betyr det at jeg må klippe i stykker pluggene på vifter og lignende som skal kobles til? Tror jeg har missforstått bruken av denne, noe som har noen bruks ideer? evt eksempler på oppkobling. sammen med: AC styresentral, "aquaero" AC styresentral, "multiswitch" AC vanntank, "aquatube" AC "aquastream" vannpumpe Kabel, tubemeter til aquaero, 50 cm. Har tilsammen 6 120mm vifter i Cuben min, hvorav 3 til radiatoren. Kunne jo godt tenke med ett oppsett som på videoen til AC der de kommer på sammen med noen lys alt etter hvor høy eller lav temperaturen er. Aquasuiten skal jeg altids klare å stille inn, men koblingene her stusser jeg på. Noen med litt erfaringer å dele? som ikke er på tysk 9427827[/snapback] Du kan bruke Aquaero til å styre viftene i forhold til temperatur, og hvis disse har leds så vil lysstyrken også bli kraftigere etterhvert som viftene går raskere. Hvis du vil ha de til å skifte farge vil jeg anta at du trenger led-vifter med 2 farger, hvor fargen endres ved et visst antall RPM. Så vidt meg bekjent brukes Multiswitchen til fancy lysshow opplegg. F.eks. http://www.youtube.com/watch?v=088cHx4hk64 hvor du kan programmere de forskjellige utgangene sånn at leds kan skru seg på og av etter ditt ønske. Slik jeg forstår det brukes ikke Multiswitch til å endre fargen på leds, da fargen er avhengig av selve led'en. Har selv aquaero og hvis du installerer programvaren til Aquaero vil du se at du kan sette forskjellige temperaturgrenser hvor viftene skal endre RPM. Hva du skal bruke multiswitch til foruten fancy lyseffekter vet jeg ikke. Vet ikke om dette var til noen hjelp, men men -Zomb Lenke til kommentar
Scruffyhead Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Joda var god hjelp, takk. Var noen lunde det jeg har funnet ut også. Har kjøpt noen led¨s, tenkte å få de til å lyse alt etter temperatur på cpu. Så har jeg 3 vifter på radiator, der to av viftene har led¨s så da kan en vifte gå kontinuerlig, så tennes de med lys når temperaturen stiger. Endret 6. september 2007 av Scruffyhead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå