Gå til innhold

Korleis vil tilgjengelegheita på 40D være?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt å kjøpe 40d i november/ byrjinga på desember, og lurte på om eg burde forhåndsbestille, eller berre vente med å betille til eg skal ha kameraet, eg må ha kameraet i hånden innen 15 des.

 

Korleis vil tilgjengelegheita være?  nokre med erfaringar frå tidlegare canon-leveranser og liknande?

 

-takk  :)

9427799[/snapback]

 

40D selges allerede over disk i USA og Hong Kong og burde være i norske butikker rimelig kjapt. Meg bekjent har de ikke hatt leveringsproblemer som f.eks Nikon hadde da D200 ble lansert

Lenke til kommentar

Canon pleier å være flinke på dette og jeg hadde ikke problemer når jeg kjøpte min 30D blandt de første er i landet.

Nå når Canon i tillegg har fått så stor konkkuranse fra Nikon så tror jeg det går veien for deg.

Uansett så må du nok glede deg til 40D , tror det blir bedre enn vi tror.

Nikon D300 har tatt mye av oppmerksomheten fra 40D , og det kan være en fordel.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har satt meg på liste hos Japan Photo. De har 40D til 11499,- i nettbutikken og jeg skulle få det for 150 mer i fysisk butikk. Jeg foretrekker å kjøpe det over disk - lettere å reklamere på det om noe er galt. Slipper jo å sende det inn.

 

Men så er det det at ddmr.no annonserer kameraet for 9999,-. Vet ikke om det er verdt 1650 å slippe å kjøpe det fra nettbutikk.....

 

Vet noen hvor sannsynlig det er at ddmr kan levere for denne prisen? Ser jo at Canon har presset andre butikker opp i pris (Japan Photo har økt sin pris fra 10 000 til altså 11500).

Lenke til kommentar
Jeg for min del har satt meg på liste hos Japan Photo. De har 40D til 11499,- i nettbutikken og jeg skulle få det for 150 mer i fysisk butikk. Jeg foretrekker å kjøpe det over disk - lettere å reklamere på det om noe er galt. Slipper jo å sende det inn.

 

Men så er det det at ddmr.no annonserer kameraet for 9999,-. Vet ikke om det er verdt 1650 å slippe å kjøpe det fra nettbutikk.....

 

Vet noen hvor sannsynlig det er at ddmr kan levere for denne prisen? Ser jo at Canon har presset andre butikker opp i pris (Japan Photo har økt sin pris fra 10 000 til altså 11500).

9428222[/snapback]

 

Morsomt å se på prisguide.no hva slags forskjellige priser som er på 40D bare hus og kit. Skremmende forskjeller. Ser nå at mpx.no har kameraer på lager 40D hos MPX Dessverre er jo prisen litt hinsides spør du meg. De har jo også kit-et inne. Blir spennende å se når andre butikker får inn 40D og når prisen blir bekreftet hos de. Har lyst på cam'et, men prisen på mpx var for høy. Ser forøvrig at FotoVideo.no også har cam'et inne. Der koster den 11990 for bare huset link. De har også kitet med 17-85 objektivet til 16795 dvs 4800 for objektivet (som de forøvrig selger til 5209 løst så man sparer litt, men ikke så mye). Ser i følge prisguide.no at billigste nettbutikk for hus med 17-85 objektivet er Multicom som tar 12695 for alt. XD.no og Japanphoto sier også at de har cam'et inne. Jeg vet ikke hvordan lagerbeholdningen beregnes; om de faktisk har cam'et inne eller om det er et leverandørlager som er lagerbeholdningen. Noen som vet?

 

Blir spennende å se prisutviklingen på 40D, spesielt når D300 er på vei og leveransene av 40D blir stabile.

 

Selv tror jeg at jeg venter litt med å kjøpe, men spørsmålet er hvor lenge man klarer å vente.

 

-

Endret av janao
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...