Christok Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=54142 vs http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...1907&plid=81907 Jeg har planer om å kjøpe en av disse to pcene. Jeg spiller litt i ny og ne, men ikke veldig mye. Heller ikke de værste grafikkmonstrene når jeg først spiller. Jeg vet ikke hvilken av de to som gir best grafikkytelse. Noen som har en formening? Forøvrig ser jeg mest på film og surfer, og lurer i den sammenheng på hvem som har best egnet skjerm. En siste ting er kvalitet, jeg har tidligere opplevd problemer med fujitsu siemens, men vet ikke om dette er enkelttilfelle eller at det generelt er dårlig kvalitet på de. Noen formeninger? Alle råd taes imot med hjertlig takk. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg hadde valgt Fujitsu Siemens maskinen, dette fordi specsene er veldig like på de, men FS har et bedre skjermkort. Hvordan byggekvalitene er kan jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
Christok Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Jeg hadde valgt Fujitsu Siemens maskinen, dette fordi specsene er veldig like på de, men FS har et bedre skjermkort. Hvordan byggekvalitene er kan jeg ikke uttale meg om. 9427647[/snapback] Takk, flere meninger taes forøvrig også imot. Og evt andre forslag. Vet du om det brukes "standard" deler i fujitsu siemens, dvs at de ikke er spesialtilpasset, slik som dell har blant annet? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) De fleste bærbare har nok helt standard deler utenom hovedkort. Noe som forøvrig Dell også har. Endret 4. september 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Christok Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 De fleste bærbare har nok helt standard deler utenom hovedkort. Noe som forøvrig Dell også har. 9427708[/snapback] Ok, mente å ha hørt at rambrikkene på dell hadde hakket flyttet et par milimeter lengre bort osv. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det er nok feilaktig informasjon da Dell bruker helt normale ram brikker som selges i alle butikker. Lenke til kommentar
Christok Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Det er nok feilaktig informasjon da Dell bruker helt normale ram brikker som selges i alle butikker. 9427775[/snapback] Jepp, er nok det, da. Takk. Forøvrig ser at acer pcen har 667MHZ på ramen mens det er 533MHz på fujitsuen, vil dette føre til noen merkbar forskjell? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Ville ikke brydd meg om det, merker nok ikke så stor forskjell til vanlig bruk. Lenke til kommentar
Christok Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Ville ikke brydd meg om det, merker nok ikke så stor forskjell til vanlig bruk. 9427938[/snapback] Ok, takk Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Eneste med mulighet for annen ram ved senere oppgradering. Prøver å få tak i 266 Mhz ram. Det er ikke billig, utvalget av neste trinn 333Mhz er det fortsatt mye av. Så vær sikker på at du har nok ram til framtidige behov før rammen din blir uttdattert Edit: Har en fujitsu som jeg er fornøyd med, men har noen småirriterende problemer som jeg har prøvd å sende support request på. Har ikke fått svar.. Hørt av andre også at supporten er dårlig der i gården. Liker designet til Acer best utifra bilde, den modellen er det ikke lenge siden den kom ut vet ikke noe om FSn da.. Noen som vet om SO-Dimm pc2700 ram passer passer i slot til pc2100 ram? pc4200 ram passer ikke.. Og om det er store sjanser for at bios greier å klokke ned rammen. Toshiba.. Endret 4. september 2007 av sitdown Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Uansett hvilken PCxxxx det er så skal de passe nedi samme sloten med mindre det er forskjellig type. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Uansett hvilken PCxxxx det er så skal de passe nedi samme sloten med mindre det er forskjellig type. 9428272[/snapback] Hmm, det var rart. Pinnen var litt forskyvet i forhold til hakket i slot'n og jeg er sikker på at pc4200 rammer er ddr og ikke ddr2. Hvis ikke pc2100 rammen er Sd-ram da? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 De skal i prinsippet passe så lenge det er samme type. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hadde 2stk 4200 ram som ikke passet men 2stk 2100 ram som passet.. Muligens det er en ørliten forskjell på lengde fra ene kant slik at de stanger borti låsemekanisme da.. De passet iallefall ikke.. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Jeg ville gått for Acer'n, Vista home premium, lettere, webcam, kortleser og større harddisk og billigere. Har den lengre batteritid tro?. FS'n har bluetooth og fjernkontroll da.. Endret 4. september 2007 av sitdown Lenke til kommentar
Christok Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Jeg ville gått for Acer'n, Vista home premium, lettere, webcam, kortleser og større harddisk og billigere. Har den lengre batteritid tro?. FS'n har bluetooth og fjernkontroll da.. 9428533[/snapback] Takk for det, da har jeg blitt anbefalt FJ av en og Acer av en annen, og usikkerheten kommer tilbake. Noen fler som har noen mening om hvem som er best? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du må nesten finne ut hva den skal brukes til, skal du spille så går du for FS, vis ikke så går du for acer. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Kjøpte FJ 1GB-modellen da den var på tilbud, den fungerer greit hittil. Skjermkortet var et viktig punkt for meg, da jeg skal bruke den til å spille på når jeg er borte hjemmefra. Har vel ikke noe spesielt å utsette på den, men nå har jeg bare hatt den i halvannen ukes tid. Endret 5. september 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hmm, det var rart. Pinnen var litt forskyvet i forhold til hakket i slot'n og jeg er sikker på at pc4200 rammer er ddr og ikke ddr2. Hvis ikke pc2100 rammen er Sd-ram da? 9428342[/snapback] Dette er rimelig off-topic, men det finnes altså bare to typer rambrikker til bærbare, SO-DIMM DDR og SO-DIMM DDR2. Alle brikker av samme type passer om hverandre, men brikker av forskjellig type passer ikke. Så om brikken ikke passer i maskinen din, har du en brikke av feil type (DDR2-brikke hvis du egentlig skal ha DDR). på wikipedias side om SO-DIMM minnebrikker ser du bilde av DDR kontra DDR2-brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå