Gå til innhold

Acer vs Fujitsu Siemens

Christok

Anbefalte innlegg

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=54142

vs

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...1907&plid=81907

Jeg har planer om å kjøpe en av disse to pcene. Jeg spiller litt i ny og ne, men ikke veldig mye. Heller ikke de værste grafikkmonstrene når jeg først spiller. Jeg vet ikke hvilken av de to som gir best grafikkytelse. Noen som har en formening?

Forøvrig ser jeg mest på film og surfer, og lurer i den sammenheng på hvem som har best egnet skjerm.

En siste ting er kvalitet, jeg har tidligere opplevd problemer med fujitsu siemens, men vet ikke om dette er enkelttilfelle eller at det generelt er dårlig kvalitet på de. Noen formeninger?

Alle råd taes imot med hjertlig takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde valgt Fujitsu Siemens maskinen, dette fordi specsene er veldig like på de, men FS har et bedre skjermkort. Hvordan byggekvalitene er kan jeg ikke uttale meg om.

9427647[/snapback]

Takk, flere meninger taes forøvrig også imot. Og evt andre forslag. Vet du om det brukes "standard" deler i fujitsu siemens, dvs at de ikke er spesialtilpasset, slik som dell har blant annet?

Lenke til kommentar
Det er nok feilaktig informasjon da Dell bruker helt normale ram brikker som selges i alle butikker.

9427775[/snapback]

Jepp, er nok det, da. Takk.

Forøvrig ser at acer pcen har 667MHZ på ramen mens det er 533MHz på fujitsuen, vil dette føre til noen merkbar forskjell?

Lenke til kommentar

Eneste med mulighet for annen ram ved senere oppgradering. Prøver å få tak i 266 Mhz ram. Det er ikke billig, utvalget av neste trinn 333Mhz er det fortsatt mye av. Så vær sikker på at du har nok ram til framtidige behov før rammen din blir uttdattert :)

Edit: Har en fujitsu som jeg er fornøyd med, men har noen småirriterende problemer som jeg har prøvd å sende support request på. Har ikke fått svar.. Hørt av andre også at supporten er dårlig der i gården.

Liker designet til Acer best utifra bilde, den modellen er det ikke lenge siden den kom ut vet ikke noe om FSn da..

Noen som vet om SO-Dimm pc2700 ram passer passer i slot til pc2100 ram? pc4200 ram passer ikke.. Og om det er store sjanser for at bios greier å klokke ned rammen. Toshiba..

Endret av sitdown
Lenke til kommentar
Uansett hvilken PCxxxx det er så skal de passe nedi samme sloten med mindre det er forskjellig type.

9428272[/snapback]

Hmm, det var rart. Pinnen var litt forskyvet i forhold til hakket i slot'n og jeg er sikker på at pc4200 rammer er ddr og ikke ddr2. Hvis ikke pc2100 rammen er Sd-ram da?

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Acer'n, Vista home premium, lettere, webcam, kortleser og større harddisk og billigere. Har den lengre batteritid tro?. FS'n har bluetooth og fjernkontroll da..

9428533[/snapback]

Takk for det, da har jeg blitt anbefalt FJ av en og Acer av en annen, og usikkerheten kommer tilbake. Noen fler som har noen mening om hvem som er best?

Lenke til kommentar

Kjøpte FJ 1GB-modellen da den var på tilbud, den fungerer greit hittil. Skjermkortet var et viktig punkt for meg, da jeg skal bruke den til å spille på når jeg er borte hjemmefra. Har vel ikke noe spesielt å utsette på den, men nå har jeg bare hatt den i halvannen ukes tid.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Hmm, det var rart. Pinnen var litt forskyvet i forhold til hakket i slot'n og jeg er sikker på at pc4200 rammer er ddr og ikke ddr2. Hvis ikke pc2100 rammen er Sd-ram da?

9428342[/snapback]

Dette er rimelig off-topic, men det finnes altså bare to typer rambrikker til bærbare, SO-DIMM DDR og SO-DIMM DDR2. Alle brikker av samme type passer om hverandre, men brikker av forskjellig type passer ikke. Så om brikken ikke passer i maskinen din, har du en brikke av feil type (DDR2-brikke hvis du egentlig skal ha DDR).

wikipedias side om SO-DIMM minnebrikker ser du bilde av DDR kontra DDR2-brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...