Gå til innhold

Kan en Canon ST-E2 ødelegge et kamera?

Anbefalte innlegg

Kjøpte for et par uker siden en fjernstyringsenhet Canon ST-E2 til mitt EOS 300D kamera samt min Speedlite 550 EX. Kameraet ble kjøpt i mai 2004 og jeg har aldri hatt problemer med det.

Testet ST-E2-senderen da jeg fikk den. Jeg knipset noen testbilder og alt virket ok. Kameraet funket hele veien da (4-5 bilder). Saken var bare den at neste gang jeg skulle slå på kameraet, så var det dødt. Ikke tegn til liv! Batteriet var helt OK -spenning målt.

Kameraet ble kjøpt i USA, så jeg har ingen garanti der. Greit nok, jeg skulle likevel oppgradere til 40D. Det som imidlertid bekymrer meg er muligheten for at det var den nye blits-transmitteren som ødela kameraet. Har kontaktet Canon, og de tvilte på dette, men jeg kunne alltids sende ST-E2'en til verksted for sjekk.

Spørsmålet er: hvor sannsynlig er det at transmitteren har "svidd" kameraet? Kan den generere såpass med spenning? Har jo ikke lyst å ødelegge 40D'en med en gang :cry:

Skal jeg gidde å sende ST-E2'en avgårde eller ta sjansen på at med 99,99 % sannsynlighet så kan ikke denne få et kamera til å kollapse? Om det likevel er tilfellet, så vil jo garanti dekke alt, men det er likevel kjedelig.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...