FnoFFen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kjøpte for et par uker siden en fjernstyringsenhet Canon ST-E2 til mitt EOS 300D kamera samt min Speedlite 550 EX. Kameraet ble kjøpt i mai 2004 og jeg har aldri hatt problemer med det. Testet ST-E2-senderen da jeg fikk den. Jeg knipset noen testbilder og alt virket ok. Kameraet funket hele veien da (4-5 bilder). Saken var bare den at neste gang jeg skulle slå på kameraet, så var det dødt. Ikke tegn til liv! Batteriet var helt OK -spenning målt. Kameraet ble kjøpt i USA, så jeg har ingen garanti der. Greit nok, jeg skulle likevel oppgradere til 40D. Det som imidlertid bekymrer meg er muligheten for at det var den nye blits-transmitteren som ødela kameraet. Har kontaktet Canon, og de tvilte på dette, men jeg kunne alltids sende ST-E2'en til verksted for sjekk. Spørsmålet er: hvor sannsynlig er det at transmitteren har "svidd" kameraet? Kan den generere såpass med spenning? Har jo ikke lyst å ødelegge 40D'en med en gang Skal jeg gidde å sende ST-E2'en avgårde eller ta sjansen på at med 99,99 % sannsynlighet så kan ikke denne få et kamera til å kollapse? Om det likevel er tilfellet, så vil jo garanti dekke alt, men det er likevel kjedelig..... Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det jeg umiddelbart tenkte var at om du kjøper et 40d så får du jo garanti, me det kan hende at det må gå på garantien til transmitteren isteden. Du kan jo sikkert få byttet transmitteren på garanti for å være "safe" tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå