Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert StarCraft på laptopen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte nettopp Starcraft og Brood War for et gjensyn med gamle spillperler, men får ikke installert dem på laptopen min. Jeg har en Zepto Znote 6214w. Når jeg setter spillet inn i maskinen begynner dvd-spilleren å suse veldig, men autorun fungerer ikke. Så går jeg inn i Min Datamaskin for å starte CDen med dobbelklikk, men heller ikke det fungerer. DVD-Stasjonen har Starcraft-logo, så den skjønner tydeligvis hva CDen er, men den klarer ikke å lese den skikkelig eller noe.

Noen ideer? Håper på hjelp, og takk på forhånd.

Endret av Piano_Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sannsynligvis er det feil på CD-plata, eller at spilleren har problemer med å lese fra den. Har du hatt problemer med andre CD/DVD-plater på samme spiller? Har du prøvd Starcraft-plata i en annen maskin?

9430470[/snapback]

Det er nok ikke feil på CD-plata, for jeg har forsøkt broren min sin CD også, og nøyaktig det samme skjer med den. Den fungerer utmerket på hans laptop, som er eldre og treigere enn min. Har heller aldri hatt problemer med andre spill eller DVDer.

Om du har cd key selv så har jeg cd image for begge to, overføring kan ta lang tid, men verdt et forsøk? Ellers så koster ikke et nytt spill mer enn 70kr

9430520[/snapback]

Jeg har CD-keys - spillet er faktisk flunkende nytt. Kjøpte det nettopp. Hva er image? Jeg prøver gjerne det hvis det kan funke.

Lenke til kommentar

CD Image er en CD lest inn som binære tall på maskinen i form av en fil. Du kan bruke et verktøy som Daemon-Tools eller Alcohol 52% til å lage en virtuell CD/DVD stasjon hvor du "plaserer" disse filene, slik at de ser ut som om de er en virkelig CD.

Overføring av image er derimot litt i gråsonen av hva som kan kalles piratkopiering, men siden du allerede har kjøpt spillet så er det vel ok :) Uansett ta slikt på PM med micke du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...