Babelfisken Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Bygger nå en HTPC som skal ha et ATI 2400/2600 skermkort, ett eller flere DVB-S kort. Regner med at TV titting vil skje eksklusivt via HTPC. Filmer, både DVD og annet materiale vises også via HTPC. Har en XBox men den ser vi bort ifra. Jeg ser altså for meg at jeg alltid har digitale kilder, dog vil jo noe være av begrenset DivX kvalitet. Har så smått startet med Media Portal og ffdshow og regner med å kunne bruke skjermkort/software til signalbehandling. Hvilke punkter bør jeg da legge vekt på og hvilke skal jeg se helt eller delvis bort fra når det kommer til valg av flatskjerm? - 1:1 pixelmaping: Er vel ønsket, støtter de fleste skjermer dette. Støtter plasma dette? - HDMI som aksepterer 1080p: Går det på bekostning av 1:1 pixelmapping? Er det ellers noen fordel å ha dette med mindre skjermen har tilsvarende oppløsning? - Bildebehandling i TV: Bør jeg ha mulighet til å slå av dette og ellers se etter best mulig digital kvalitet og se bort fra alle tester med analoge signaler? Evt andre ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå