Mikr89 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei. Lurer på om det går an og streame filmer fra pc(windows xp)til xbox 360? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 TVersity kan dette. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Orb kan også gjøre det, og er foreløpig den beste løsningen jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Forklar hvordan du connecter ORB til X360 Sliter her Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Fant dette på nettsiden til ORB: Download Orb onto your Windows home PC and follow the instructions for installing and setting up your account. - Check to be sure that your Xbox 360 has the Fall 2006 update. - Connect your Xbox 360 to your TV. - Go to the ‘Media’ Tab in Xbox 360. - Select ‘Music’, ‘Pictures’, or ‘Video’. - Select ‘Computer’ from the options menu. - Click ‘Yes, continue’ when asked if you have downloaded and installed media sharing software on your computer. - Select from the list the computer on which you just installed Orb in Step 1, above. You should see all your media. The default selection is: -For Music, the music in your MyDocuments/MyMusic and SharedDocuments/MyMusic folders -For Pictures, the photos in your MyDocuments/MyPhotos and SharedDocuments/MyPhotos folders -For Videos, the videos in your MyDocuments/MyVideos and SharedDocuments/MyVideos folders To add or change media folders, click the green Orb tray icon on your computer, then “Configuration”, and select the “Media” tab to add your new folders. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Orb kan også gjøre det, og er foreløpig den beste løsningen jeg har prøvd. 9427345[/snapback] Kom du så langt at du fikk testet tversity? Hva er bedre med orb i så fall? Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Dette er enkelt å få til uten å måtte innstallere noen annet program. Så lenge 360'en er på nettverk sammen med PC-en er det bare å gjøre slik. Det fungerer helt utmerket for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Dette er enkelt å få til uten å måtte innstallere noen annet program.Så lenge 360'en er på nettverk sammen med PC-en er det bare å gjøre slik. Det fungerer helt utmerket for meg. 9507369[/snapback] Tipper microsoft har begrenset film titting til et par format, bl.a deres eget format. Tviler på at det er divx støtte..? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er nok bare WMV støtte med den løsningen der ja... Orb funker til dels da, men jeg har gitt opp hele xbox360 med tanke på mediacenter foreløpig, får se hva tiden bringer. Kan uansett bruke den bærbare PC-en her i huset til å se filmer/serier på TV-en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er nok bare WMV støtte med den løsningen der ja... Orb funker til dels da, men jeg har gitt opp hele xbox360 med tanke på mediacenter foreløpig, får se hva tiden bringer. Kan uansett bruke den bærbare PC-en her i huset til å se filmer/serier på TV-en. 9507861[/snapback] Hvorfor? TVersity funker bra, men den kan være litt treg til å loade filmene, men ellers virker det jo smertefritt. Såklart hadde det vært fint om filmene lå på disken, men når man først er vandt til å streame så er det helt greit Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 TVersity ville overhodet ikke fungere uansett hva jeg gjorde ... fulgte alle guider på nettet, men til slutt gav jeg opp. Og med ORB blir det ALT for dårlig kvalitet på streamingen. Jeg vil ha kvaliteten akkurat like bra som jeg får med å bruke den bærbare tilkoblet TV-en, og sånn som det er i dag så er ikke det mulig for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) TVersity ville overhodet ikke fungere uansett hva jeg gjorde ... fulgte alle guider på nettet, men til slutt gav jeg opp. Og med ORB blir det ALT for dårlig kvalitet på streamingen. Jeg vil ha kvaliteten akkurat like bra som jeg får med å bruke den bærbare tilkoblet TV-en, og sånn som det er i dag så er ikke det mulig for meg. 9508003[/snapback] Merkelig, de episodene jeg har lastet ned av prison break vises i bra kvalitet hos meg, men jeg bruker tversity. Alikevel tror jeg ikke forskjellen på de to programmene er så store..? EDIT: Du kan jo prøve guiden min for å sjekke om tversity er bedre enn orb. Verdt å prøve kanskje..? Endret 16. september 2007 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Sjekk søk funksjonen. Uhyggelig mange tråder om akkurat dette temaet. Hvis du har viste eller XP Media Center er Transcode det beste alternativet kvalitetsmessig (overlegen bildekvalitet og interface). Endret 16. september 2007 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Sjekk søk funksjonen. Uhyggelig mange tråder om akkurat dette temaet. Hvis du har viste eller XP Media Center er Transcode det beste alternativet kvalitetsmessig (overlegen bildekvalitet og interface). 9510210[/snapback] Transcode skal jeg prøve Angående oversiktlighet må jeg si at tversity er mere oversiktlig enn media center.. Kanskje en vanesak? Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Sjekk søk funksjonen. Uhyggelig mange tråder om akkurat dette temaet. Hvis du har viste eller XP Media Center er Transcode det beste alternativet kvalitetsmessig (overlegen bildekvalitet og interface). 9510210[/snapback] Transcode skal jeg prøve Angående oversiktlighet må jeg si at tversity er mere oversiktlig enn media center.. Kanskje en vanesak? 9510258[/snapback] Tja, kommer vel anpå hvordan du organiserer deg. Jeg har lagt alle forskjellige kategorier inn i egne mapper (eks. doku, komedie, etc.). I tillegg har man jo søke funksjon. Jeg bruker det til prosjektør, og bildekvaliteten er upåklagelig (til streaming å være). Nå skal det sies at jeg bare har prøvd en tidlig versjon av Tversity. Endret 17. september 2007 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har vært innom både Orb og TVersity, men har slått meg i ro med å konvertere filene om til wmv og streame dem via wmp 11. Jeg bruker VLC til å konvertere filene, det går svært raskt(ca 10 min på en 40 min tv-episode) og programmet er også gratis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har vært innom både Orb og TVersity, men har slått meg i ro med å konvertere filene om til wmv og streame dem via wmp 11. Jeg bruker VLC til å konvertere filene, det går svært raskt(ca 10 min på en 40 min tv-episode) og programmet er også gratis. 9512519[/snapback] Får du mye bedre kvalitet på denne måten? I TVersity kan du jo streame filmene, da slipper du ventetid på 10 min.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har ikke merket noe kvaltietstap. Jeg bruker denne metoden da det var så mye styr med Tversity på selve nettverket, og PC-en ble svært treg under selve streamingen, og det er ikke akseptabelt da det er flere i husstanden som bruker PC-en. Og de 10 minuttene er ikke værre en at du konverterer neste episode mens du sitter å ser på en. Med en batch-fil tar det nøyaktig et museklikk og 2 sekunder å starte å konverteringa, så det er svært lite "styr"... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har ikke merket noe kvaltietstap. Jeg bruker denne metoden da det var så mye styr med Tversity på selve nettverket, og PC-en ble svært treg under selve streamingen, og det er ikke akseptabelt da det er flere i husstanden som bruker PC-en. Og de 10 minuttene er ikke værre en at du konverterer neste episode mens du sitter å ser på en. Med en batch-fil tar det nøyaktig et museklikk og 2 sekunder å starte å konverteringa, så det er svært lite "styr"... 9514086[/snapback] Kan du sende batch filen via pm? Denne metoden du bruker nå er med transcode og media center, right? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg transcoder manuelt, dvs konverterer avi-filen om til en wmv-fil, og streamer wmv-filen til 360'en med Windows Media Player 11, men det skal vel gå med Media Center også... Forumet ville ikke laste opp batch-filen, men du finner en i denne guiden hos joystiq. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå