Amitraxx Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Når jeg skal starte opp maskina, da står det "BIOS CHECKSUM ERROR, PLEASE INSERT SYSTEM DISK!", i stedet for at den teller opp ram. ---- Jeg trodde det kansje var noe galt med BIOS-chipen på hovedkortet, så jeg kjøpte et nytt hovedkort, men har fremdeles samme problem. Har også prøvd med et annet grafikkort, men det var fremdeles det samme problemet. Kan det kansje være prosessoren? Rett før jeg fikk dette problemet hadde jeg nemlig satt på en annen kjølevift, å den glapp over prosessoren et par ganger. Gammelt hovedkort: Abit KT7. Nytt hovedkort: Abit KT7A-RAID. Prosessor: AMD K7 Duron 800MHz. ---- Maskina er ikke overklokka, å har heller aldri vært, så det er ikke problemer som kunne vært resultert av overklokking i allefall! ---- Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Beklager for å meddele det... Du må nok skaffe deg et nytt prosessor, fordi den gamle er ødelagt. Akkurat samme feilmelding fikk jeg da jeg knust et bitte lite hjørne på min Duron 750. Ta vekk kjøleren, og gransk prosessoren veldig nøye. Sannsynligvis vil du se at en liten (?) del av prosessoren er knust. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Ikke gråt med en gang :wink: De gangene jeg har fått denne meldingen har det rett og slett bare vært å gå inn i BIOS og detekte HD'en på nytt. Se forøvrig det som står på linken under: http://www.lanyoncomputers.com.au/corner/p...ost.asp?msg=757 ------------------------------ Vel, så ser jeg det at du faktisk har kjøpt nytt HK og fortsatt får meldingen. Gløm det jeg svarte deg over da :razz: _________________ [ Denne Melding var redigert av: Milla på 2002-01-03 00:04 ] Lenke til kommentar
Howard Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Quote: Amitraxx skrev (2002-01-02 23:04):Når jeg skal starte opp maskina, da står det "BIOS CHECKSUM ERROR, PLEASE INSERT SYSTEM DISK!", i stedet for at den teller opp ram. Har du forsøkt å "resette" BIOSen vha jumperen på hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå