Treasure Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hei, jeg lurer på hvordan jeg skal koble en nyinstalert Windows XP Home maskin til internett. Jeg har koblet til nettverkskabelen inn i maskinen fra routeren, men det er ingen kobling der. Når jeg går inn på "Nettverkstilkoblinger" så er det ingen aktiv kobling der. Egentlig så skulle jo "Lokal tilkobling" vært der, men det er den ikke. Hva er det jeg må gjøre for å få opp den? Eksempelet er fra en maskin som har dette riktig: Mvh Andreas Endret 4. september 2007 av Treasure Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Du har innstallert drivere? Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Det er akkurat det jeg skal ha internett tilkoblinga til: Instalere drivere. Men jeg må kanskje instalere drivere til nettverkskortet først? Jeg har formatert og instalert windows før, uten problemer med dette. Løsningen kan kanskje være å laste ned drivere fra en annen maskin, også legge de over på en minnepenn? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det er akkurat det jeg skal ha internett tilkoblinga til: Instalere drivere. Men jeg må kanskje instalere drivere til nettverkskortet først? Jeg har formatert og instalert windows før, uten problemer med dette. Løsningen kan kanskje være å laste ned drivere fra en annen maskin, også legge de over på en minnepenn? 9426761[/snapback] Gjør det. Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Okey, da gjør jeg det, men hva er det da egentlig som skjer da jeg slipper å instalere nettverkskort driver? Edit: Det står bare i enhetsbehandling under nettverkskort: 1394-nettverkskort. hvordan finner jeg de riktige driverene? Endret 4. september 2007 av Treasure Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Dersom du ikke bruker separat nettverkskort så hjelper det å vite hvilket hovedkort du har... Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Ja, akkurat. Det er ikke et separert nettverkskort, så da er det vel bare å søke på hovedkortet og laste ned drivere til det da. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jepp Vil også anbefale på det sterkeste å legge inn anti-virus program før du går på nett og begynner å laste ned resten.... Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Fulgte det ikke med cder? Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Jo, men de har jeg ikke akkurat med meg nå Takker så mye for lynkjappe svar Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Edit: Det står bare i enhetsbehandling under nettverkskort: 1394-nettverkskort. hvordan finner jeg de riktige driverene? 1394-kort er FireWire og kan sjelden brukes som et vanlig nettverkskort. Gjør som de andre foreslo her; hent ned driverpakke for hovedkort fra hk-produsenten. Der finner du gjerne drivere som "chipset", "network/ethernet", "agp-port" osv. Begynn med chipset-driverne, og deretter network. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå