Gå til innhold

Når vil 3. verdenskrig bryte ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er enig med at vi ikke er i nærheten av Cuba-krisen, men forholdene mellom de to nasjoenen synker for øyeblikket. Det jeg mener er at vi har en mer stabil oppbygning som mulighens blir nærmest umulig å stoppe, og som vil til slutt føre til en ny krig.

 

Jeg er ikke så sikker på at forholdene mellom de to respektive nasjonen synker til et nivå lik det i Den Kalde Krigen. Det er forskjell på munnhuggeri i media og raketter pekende mot Moskva og Washington DC.

 

 

Jeg håper det samme, men de lærte ikke mye av andre verdenskrig.

 

Vi har i hvertfall lært hva en detonering av en atombombe bringer med seg. Vi vet hva konsekvensene av et slik våpen er, og at i dagens tidsalder vil du få et stridshode tilbake hvis du først bruker det. Det er da noe. Jeg tviler meget sterkt på at Russland og USA setter døden til sin rival over livet til sine egne.

 

 

Helt enig her også, men hvorfor satte soviet ut atommissiler på Cuba da?

 

Det må du nok spørre dem om ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes mye tyder på at vi får et utbrudd i løpet av de neste 20 årene, kanskje allerede før 2015. Vi går en spennende tid i møte. USA planlegger angivelig å slå til i Iran. Tar det først fyr der nede i Midtøsten, er det mange involverte som ikke vil sitte på ræva og se på.

 

Hvis det blir en ny verdenskrig vet vi hvem sin feil det er. Nemligt en eventyrforfatter som levde for flere hundre år siden med navnet Muhammed.

Lenke til kommentar
Hva med Kina? Ikke at jeg går rundt i frykt om at 3 verdenskrig er rett rundt hjørne, men vi prater hele tiden om USA og Russland, og aldri Kina.

 

Jeg frykter Kina mer en de to andre.

 

Det er bare USA og Russland som har mange atombomber til å sprenge hele verden. Russland har flest.

 

Kineserene har så vidt nok til å sprenge en stat i USA.

Lenke til kommentar
Hva med Kina? Ikke at jeg går rundt i frykt om at 3 verdenskrig er rett rundt hjørne, men vi prater hele tiden om USA og Russland, og aldri Kina.

 

Jeg frykter Kina mer en de to andre.

 

Det er bare USA og Russland som har mange atombomber til å sprenge hele verden. Russland har flest.

 

Kineserene har så vidt nok til å sprenge en stat i USA.

 

Og hvordan vet du dette da?

Lenke til kommentar

Jeg trur ikke noen nuks blir avfyrt føre noen ekstremistiske fanatikere får kontroll over dem. Folk med litt vett ville ikke fyrt av dem samma hva det gjalt. Angriper en et annet land med nukes så må en regne med å bli nuka til steinalderen selv. Holder en på og tape en krig og kunn har nuks igjen så er det fortsat idiotisk og bruke dem. Enda man taper en krig vil folket overleve og leve videre, men nuker man finden så blir en nuka tilbake og da er det ingen ting igjen. Så det må en galning med for mye makt til føre det skjer no, og en slik en kan en altids sende en assissen på føre det blir for alvorlig. Så det skal en god del til føre det blir en nuke krig truir jeg.

Lenke til kommentar
Hva med Kina? Ikke at jeg går rundt i frykt om at 3 verdenskrig er rett rundt hjørne, men vi prater hele tiden om USA og Russland, og aldri Kina.

 

Jeg frykter Kina mer en de to andre.

 

Det er bare USA og Russland som har mange atombomber til å sprenge hele verden. Russland har flest.

 

Kineserene har så vidt nok til å sprenge en stat i USA.

 

Og hvordan vet du dette da?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:US_and_..._stockpiles.svg

 

Så står det også at Kina bare har 130 slike bomber som er mere en 100 ganger så lite som USA. SAmtidigt har Pakistan, og India nesten ingen de heller.

Lenke til kommentar

130 atombomber er vel mer enn nok til å sprenge en stat i USA.

 

Men selv om USA og Russland har flere stridshoder enn Kina, så er jeg mer bekymret over den siste enn de to første. Kanskje uten grunn, men det er bare meg.

 

"It's not the guy with ten nuclear bombs I fear, but the the guy with just one".

Lenke til kommentar
130 atombomber er vel mer enn nok til å sprenge en stat i USA.

 

Men selv om USA og Russland har flere stridshoder enn Kina, så er jeg mer bekymret over den siste enn de to første. Kanskje uten grunn, men det er bare meg.

 

"It's not the guy with ten nuclear bombs I fear, but the the guy with just one".

 

Menn Kina har fattige bomber som lett kan bli skytt ned av et rakettforsvar. Russland derrimot kan kjøre en hav med atomubåter til USA og skyte hele verden fra alle retninger fordi Russland er så stort.

Lenke til kommentar
Menn Kina har fattige bomber som lett kan bli skytt ned av et rakettforsvar. Russland derrimot kan kjøre en hav med atomubåter til USA og skyte hele verden fra alle retninger fordi Russland er så stort.

 

Kina har fattige bomber? Jeg spør igjen; hvordan vet du det?

 

Jeg tror USA og Russland vet (mer eller mindre) hvordan motparten ville sendt avgården stridshodene sine hvis 3. WW bryter ut. Og at det er lite de kan gjøre for å forsvare seg mot et eventuellt angrep.

Lenke til kommentar
Hva med Kina? Ikke at jeg går rundt i frykt om at 3 verdenskrig er rett rundt hjørne, men vi prater hele tiden om USA og Russland, og aldri Kina.

 

Jeg frykter Kina mer en de to andre.

 

 

Det virker som om USA er på desperat jakt etter nye fiendebilder og at Kina er det nye utpekte målet ettersom krigen mot islam ikke har blitt like vellykket og populær som de ønsket.

Lenke til kommentar
130 atombomber er vel mer enn nok til å sprenge en stat i USA.

 

Men selv om USA og Russland har flere stridshoder enn Kina, så er jeg mer bekymret over den siste enn de to første. Kanskje uten grunn, men det er bare meg.

 

"It's not the guy with ten nuclear bombs I fear, but the the guy with just one".

 

Menn Kina har fattige bomber som lett kan bli skytt ned av et rakettforsvar. Russland derrimot kan kjøre en hav med atomubåter til USA og skyte hele verden fra alle retninger fordi Russland er så stort.

 

 

I Alle dine innlegg som du har skrivi hitlil så har du ALDRI kommet med noe kilder.. Er ikke noe rart at Mod/admin stenger trådene dine! Når du ikke kan komme med kilder til på standene dine.

Lenke til kommentar
I Alle dine innlegg som du har skrivi hitlil så har du ALDRI kommet med noe kilder..

 

Hitil? Mener du i denne tråden? Ja det er i så fall fordi jeg har skrevet hva jeg TROR. Jeg har litt problemer med å linke til kilder som viser hvorfor jeg tror det jeg tror.

 

Det er derfor jeg skriver: "Jeg tror..." eller lignende.

 

Jeg har ikke skrevet noen direkte påstander (ala Kina har fattige bomber) som krever kilde.

 

Er ikke noe rart at Mod/admin stenger trådene dine! Når du ikke kan komme med kilder til på standene dine.

 

Har de stengt alle trådene mine? Kan ikke huske at jeg har startet så veldig mange, men her tror jeg du tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...