Gå til innhold

Når vil 3. verdenskrig bryte ut?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Hvis man skal sammenligne russland og norge, så har vel norge masse penger og lite forsvar mens russland har masse forsvar og lite penger.

Hvis man kryssklipper litt her så kan det vel tenkes at et land med masse forsvar og lite penger titter litt nærmere på nabolandet med masse penger og lite forsvar?

Kanskje de ønsker å bli et land med masse forsvar OG masse penger?

Forøvrig er vel norge og russland like korrupt og deler vel omtrent den samme politiske ideologi (selv om russland har dreid mer mot høyre enn norge).

Så det hadde kanskje vært en ide om norge hadde gitt russland oljefondet mot at vi blir en del av russland...?

Eller blir det for høyreekstremt for norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

9444023[/snapback]

Det blir vel litt drøyt :p

 

Hvis russland vil gå til krig med oss, så er det nok pga av olja som ligger i nord som vi enda ikke har pumpet opp, Når russland begynner å få mindre olje å bore opp selv, vil de se seg om etter nye kilder. Og en slik en har vi. Det kan være en grunn.

Men med en gang russiske styrker setter føttene sine på nork jord, vil det komme masse natostyrker å beskytte oss.

Lenke til kommentar
Klar man må være redd for USA. Dersom antall terrorister i Norge kommer seg på et høyt nok nivå blir vi okkupert ..  :p

9445252[/snapback]

 

Ja, men da er det kanskje på tide også?

 

Skjønt når vi ikke en gang klarer å gi vår kjære mullah en tupp i røven, så tror jeg vi blir ganske så handlingslammet om litt flere terrorister setter kursen mot Norge.

Lenke til kommentar
Karakterar som Hitler som får ei stormakt som Tyskland til å gå til krig vil me neppe oppleve igjen.

9427293[/snapback]

En teori om en 3.verdenskrig(ikke min teori, men fra dokumentaren 100år i krig) er at den økende innvandringen fra muslimske land kan føre til lignende tilstander, der muslimene blir de nye jødene, får skylden for økende arbeidsledighet osv. Hvem vet hva som skjer når økonomien i verden begynner å bli dårlig, da vil man gjerne ha noen å skylde på og da passer det jo bra med muslimene som har kommet og tatt jobbene.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Redd for USA? Når angrep USA et vestlig land sist? herre...

9445215[/snapback]

Ikke redd for at USA skal angripe oss. Men heller at de gjør en stor feil i midtøsten slik at det blir en stor krig.

 

En eller annen gang må de tråkke feil, slik at de får flere imot seg.

 

Og når skjedde det at et land må ha angrepet landet før for å kunne gjøre det igjen?

Lenke til kommentar

moderne krig er en feigeste dritten som finnes... hve msom helst kan sitte bak en pc og trykke på en rød knapp for å utslette et land.

 

Finn frem Sverdene ta på rustningen og gå til kriig på den gamle ærefulle måten!

 

skulle den 3 verdenskrig skje, håper jeg den er uten atomvåpen

Endret av Crex
Lenke til kommentar
Dette er ikke særlig aktuelt siden problemet faktisk er at muslimene er i en for stor grad arbeidsløse og at de går for mye på trygd.

9445694[/snapback]

 

Og dette gjelder hele europa, eller referer du bare til norge? Hvis utviklingen fortsetter så vil den muslimske andel vokse og de kan brukes som syndebukker, nazistene gjorde det samme, ga jødene skylden da økonomien gikk dårlig.

Lenke til kommentar
...

9444023[/snapback]

Det blir vel litt drøyt :p

 

Hvis russland vil gå til krig med oss, så er det nok pga av olja som ligger i nord som vi enda ikke har pumpet opp, Når russland begynner å få mindre olje å bore opp selv, vil de se seg om etter nye kilder. Og en slik en har vi. Det kan være en grunn.

Men med en gang russiske styrker setter føttene sine på nork jord, vil det komme masse natostyrker å beskytte oss.

9444040[/snapback]

 

 

Nja, har hørt at russland har voldsomme olje og gasskilder i sibir, kan dog ikke gi noen kilde til dette.

Lenke til kommentar

Russland har nok mer olje og gass en det vi har så jeg tror ikke det er veldig realistisk. Hvorfor vår olje skal vare så mye lengre enn Russlands sitt skjønner jeg heller ikke. Den krigen jeg tror kan komme som nok vil være mer diplomatisk enn militært vil nok være om gass og oljen som ligger nærmere nordpolen.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som føler at 3.verdenskrig allerede har startet for lenge siden? Dette har jo ligger å ulmet i lang tid og etter 9.11 blusset det opp bare mer. Bush-administrasjonen gjør sinnsvake valg og går til angrep mot et land de selv har forsynt med våpen og som i gjengjeld er dritsure på USA. Så sier de at dersom andre land støtter USA, så er de mot dem. Samme sier USA. Så føler ekstremistene at vi f.eks støtter USA og dermed er vi "vantro" og kanskje kommer det en hær med selvmodsbombere midt på Oslo S. Blir det ikke krig av sånt så vet ikke jeg.. 3. verdenskrig har allerede begynt og jeg tror også at det betyr utslettelsen av mennesket generelt. Virker kanskje litt pessimistisk her, men hvilke valg har vi da? Nuke hele midtøsten? Eller la dem nuke oss? Uansett så betyr det sikkert nuking og samtidig sliter vi med klimakriser. Hva står igjen til slutt da? En verden ødelagt av atombomber og som i tillegg er oversvømt av vann?

Lenke til kommentar

vel, mer pessimisme :p

 

Jeg mener at jordas bæreeve er sprengt ganske bra. Siden vi ikke lar oss natulig minske i populasjon(sykdommer, vi finner jo bare vaksiner) og ingen naturlige fiender lenger har vi ikke annet valg en å drepe hverandre. Så jeg tror det blir en verdenskrig når folketallet på jorda er enda større, og vi må sloss enda mere om plassen.

 

Til det med "hitler-type i EU" vil nok ikke skje, så sant vi ikke går på en stor økonomisk smell da

 

vel, er tanke fra meg ;)

 

Axl F

Lenke til kommentar

Er ikke bekymret for Russland, da de blir mer og mer vestlig. Det som er verdt å bekymre seg for er situasjonen i Irak, og det som er viktig er at de vestlige landene står samlet bak USA hvis noe skulle skje, og unngå en 3. verdenskrig.

 

Albert Einstein - "I do not know what the third world war will be fought with, but the fourth world war will be fought with sticks and stones."

 

Angående muslimer så synes jeg veldig synd på mange av dem. Det er de to prosentene som er i mot alt som er vestlig og som er villig til å sprenge seg selv som er farlig, og som ødelegger for alle andre muslimer. De fleste er oppegående mennesker på lik linje med alle andre mennesker.

 

Her er noen fornuftige:

http://www.youtube.com/watch?v=2wPglHZQf-0

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1982461.ece

 

(Kanskje litt for fornuftige)

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Håper jo det ikke skal skje, men nå driver Russerne å brekser seg med å fly i andres lyftrom, tror kanskje vi kan oppleve noe àla den kalde krigen, men tror ikke vi vil få en ny stor/lang verdenskrig.

9430119[/snapback]

 

Jaja her ser du hvordan media kan vinkle ting. Så overskriften på vgnett eller dagbladet "Russiske fly på vei inn i britisk luftrom" . De ville aldri ha krenket verken norsk eller britisk luftrom noe de heller ikke har gjort. De har befunnet seg i internasjonalt luftrom hele tiden. Men både britene og norge har sendt opp jagerfly for å markere sitt luftrom. Noe som er ren rutine. Russlands økonomi har blomstret og dermed også forsvaret dems. Det er øvelser.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Håper jo det ikke skal skje, men nå driver Russerne å brekser seg med å fly i andres lyftrom, tror kanskje vi kan oppleve noe àla den kalde krigen, men tror ikke vi vil få en ny stor/lang verdenskrig.

9430119[/snapback]

 

Jaja her ser du hvordan media kan vinkle ting. Så overskriften på vgnett eller dagbladet "Russiske fly på vei inn i britisk luftrom" . De ville aldri ha krenket verken norsk eller britisk luftrom noe de heller ikke har gjort. De har befunnet seg i internasjonalt luftrom hele tiden. Men både britene og norge har sendt opp jagerfly for å markere sitt luftrom. Noe som er ren rutine. Russlands økonomi har blomstret og dermed også forsvaret dems. Det er øvelser.

9469176[/snapback]

 

Godt du nevner det. Altfor mye av det media skriver er det bare å ta med en klype salt, noe alle ikke har skjønt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...