Gå til innhold

Når vil 3. verdenskrig bryte ut?


Anbefalte innlegg

15-20 år er litt "optimistisk" :p

At noe av dette skal skje er avhenging av at alle worst-case scenarioer smeller av samtidig, noe som faktisk ikke er så urealistisk ettersom at hvis USA mister all makt kommer det et enormt makt-vakum som gjør at Kina og Russland vil utvide landområdene sine. Kina i øst-Asia, Russland ned mot Afghanistan, Iran og Saudi Arabia, pga olje og gass. Muslimer i Europa i millioner, slår seg sammen motivert av en "profet" som kommer opp og klarer å forene folket, det blir spilt på islamistisk propaganda og etter noen år med Sharia-lovene i praksis vil de Europeiske minoritene ville revulosjonere. Ha i minne at muslimer vil ha majoritet i Frankrike, og muligens Nederland eller Tyskland på denne tiden.

 

Worst-case scenario må være et felles muslimsk opprør i vest-Europa der de er i majoritet , der de etter en stund får en god del land i Frankrike, Tyskland, Nederland, Belgia og omegn. Samtidig med dette er USA's militære ute av stand til å gripe inn på grunn av arabisk motstand mot å selge olje til USA, og økonomiske interne problemer. Russland innvaderer øst-Europa og tar de østlige landene uten problemer helt inn mot Polen. Samtidig Kina smeller sammen med Japan, Korea og Vietnam om herredømme i Asia. Israel blir overrent av de arabiske landene og svarer med å nuke Iran, Mekka, og noen flere byer. At noe av dette skal kunne skje, altså den 3. verdenskrig, er avhenging av at USA mister sin makt og at Kina og Russland fortsetter sin opprustning.

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usa, israel, england m.fl angriper Iran med tactical nukes, iran kjører sine krysserraketter mot Israel, samtidig som Russland og Kina ikke vil ha noe av at amerikanerne kutter sin største leverandør av olje (Iran).

Bush innfører politistat og etterhvert diktatur i Usa fordi de er i 'krigstid', fortsetter som president og får skattebetalerne til å spytte inn enda mer til Pentagon. Deretter fortsetter krigen i sør-amerika og Venezuelas oljerikdom skal invaderes og plyndres.

osv...

Lenke til kommentar
Verda har forandra seg drastisk sidan dei to første verdskrigane, eg trur verda er for sivilisert til at det vil skje igjen.

9427293[/snapback]

For et par måneder siden ble en kvinne steinet til døde. Politiet sto og så på, mens noen andre filmet det hele. Det er ikke akkurat sivilisert.

9427629[/snapback]

Jævlig sivilisert, ja! Her sprenger vi oss i lufta, flyr inn i skyskrapere, henretter tusenvis av mennesker i jungelen, hjernevasker unger på kristne camper og velger aper som president...Og du kaller oss siviliserte?

9427653[/snapback]

Det er forskjell på ein verdskrig og steining av ei kvinne, fly i skyskrapere osv.

 

Du kan nok ikkje definere ordet "verdskrig", men eg vil ikkje kalle situasjonen nedi Irak og midtøsten som noko verdskrig.

 

Sivilisert nok til at det ikkje blir verdskrig, eg har aldri sagt at verda er sivilisert nok til at det ikkje førekjem urett mot mennesker.

Lenke til kommentar

Sjølv om ein verdenskrig i næraste framtid er relativt urealistisk, er det heilt klart eit stigande spenningsnivå i verda no. For eksempel har det aldri vore like mange Russiske bombefly på oppdrag utanfor norskekysten som det er no sidan den kalde krigen. I tillegg til rakettskjoldet til USA, mistenkt atomvåpenproduksjon i Irak, opprustning i Russland og andre spenningsmoment er det grunn til å tru at noko ligg i gjære.

Lenke til kommentar
Karakterar som Hitler som får ei stormakt som Tyskland til å gå til krig vil me neppe oppleve igjen.

9427293[/snapback]

Aldri si aldri. Tenk om en hitler type dukker opp i EU ;)

9434202[/snapback]

I så fall vil han aldri klare å styre EU med ei så kraftig hand som Hitler gjorde i Tyskland.

Lenke til kommentar

Atomvåpen- og tredje-verdenskrig har gått ut på dato tror jeg. Det er mye større sjanse for at kloden & menneskeheten i nær fremtid blir ødelagt av forurensning til luft, hav, og land. Insekter og arter forsvinner, matproduksjon og fiske rammes av økokrise. Nye virus og sykdommer sprer seg, både blandt mennesker og dyr.

 

Have a nice day..

Lenke til kommentar
...er det heilt klart eit stigande spenningsnivå i verda no. For eksempel har det aldri vore like mange Russiske bombefly på oppdrag utanfor norskekysten som det er no sidan den kalde krigen.

Det er dine ord, det eneste det har vært snakk om såvidt jeg vet er at de har begynt å fly igjen. At de IKKE gjør det er mer rart med tanke på at vi snakker om verdens største land her. Skulle bare mangle at de flyr omkring. Vi flyr omkring vi og.. ;)

 

Så jeg klarer ikke helt se hva økt flyaktivitet har med økt spenning å gjøre...

 

Forøvrig:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1977812.ece

 

Og merk, nordmenn og russer(e) på samme bilde ;)

 

 

Jeg foretrekker et sterkt og stabilt Russland foran et land med dårlig forsvar som kan bli styret innenfra av ikke like så stabile personer. (Filmen Rødt Hav f.eks..)

Lenke til kommentar
Karakterar som Hitler som får ei stormakt som Tyskland til å gå til krig vil me neppe oppleve igjen.

9427293[/snapback]

Aldri si aldri. Tenk om en hitler type dukker opp i EU ;)

9434202[/snapback]

I så fall vil han aldri klare å styre EU med ei så kraftig hand som Hitler gjorde i Tyskland.

9434365[/snapback]

Joda, han trenger ikke en gang å skyte et eneste skudd. Har man kontroll på økonomien styrer man alt :ohmy:

Og med noen korrupte ledere her og der, kan man utrette mye.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Min mening er at en eller annen rik teknologisk oppegående stat som er imot vesten (som iran) vil begynne å forsyne selvmordsbombere med atomvåpen og så vil man få masse fanatikere som går rundt med hver sin atombombe og sprenger løs.

Parallelt med dette vil nordkorea nuke sør korea, india og pakistan vil teppenuke hverandre, iran og israel vil nuke hverandre, og så vil usa nuke hele midtøsten på en gang.

Så vil muslimske terrorceller nuke mål i usa, tilsvarende fly mot tårn, og man vil ende opp med et totalnuket usa og midtøsten.

 

Menneskene har en egen evne, en innebygget drift, til å utslette seg selv.

Er omtrent som om de bygger nukes for å forsvare seg, og så tenker....faen heller, vi kan jo ikke ha bygget alle disse nukene uten noengang å bruke dem?

Har man først bygget dem, så må vi for faen bruke dem....

Lenke til kommentar
Ja, hva faen skjer med russland?

de pønsker på noe stort de nå!

 

Mens vi må bare logre med halen etter USA.

9438120[/snapback]

Hvis du tenker på opprustningen av forsvaret deres, så er det egentlig ikke noe rart.

 

Russland har fått en opptur, og har mere penger å bruke. Er da ikke rart at det går en del mere penger til forsvaret.

 

For å si det sånn, er jeg mere redd for USA enn jeg er for russland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...