Gå til innhold

Når vil 3. verdenskrig bryte ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forhåpentligvis, så vil 3. verden krig aldri skje, selv om mange kaller krigen mot terror for den 3. verdens krig.

 

Om det skulle skje, så håper jeg at alle lar sine Nukes være og kjøre en konversjonell krig.

9426716[/snapback]

 

"Krigen mot terror" er ingen verdenskrig. Det er en religiøs krig mellom religiøse fundamentalister (kristne og muslimer).

 

Hva er en konversjonell krig?

Lenke til kommentar
Jeg synes mye tyder på at vi får et utbrudd i løpet av de neste 20 årene, kanskje allerede før 2015. Vi går en spennende tid i møte. USA planlegger angivelig å slå til i Iran. Tar det først fyr der nede i Midtøsten, er det mange involverte som ikke vil sitte på ræva og se på.

9426696[/snapback]

Akkurat det du sier nå har vært sagt nærmest hver eneste dag siden 1945, rykter skal jo ha det til at Olav V døde av hjerteinnfarkt av frykt for 3 verdenskrig. (Dagen da Gulfkrigen startet).

 

Hvorfor skal den starte bare fordi "enda en" krig settes i gang?, ingen av de andre krigene har medført det enda..

 

Sidenote:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/09/03/510872.html

Lenke til kommentar

WW3 kommer før WW4, det er vel nesten det eneste man kan si med sikkerhet :)

 

Men, tror noen at WW3 ikke kommer til å inneholde WMDs?

Hvis USA skulle havne helt bakpå og bli invadert av fienden så tror jeg slike våpen sitter relativt løst. Det er jo null poeng i å ha slike våpen for så å ikke bruke dem ved en evt tapssituasjon. Hittil har vi ikke hatt kriger der nasjoner med nukes har vært truet av overtagelse. Jeg spår at det blomstrer sopper mange steder før feks USA overgir seg til noen.

Lenke til kommentar

Eg trur ikkje me vil få noko ny verdskrig, med mindre ein eller annan idiot bestemmer seg for å lage atomkrig.

 

Verda har forandra seg drastisk sidan dei to første verdskrigane, eg trur verda er for sivilisert til at det vil skje igjen.

 

Store krigar vil me nok få, men meir av typen Afghanistan og Irak der ein koalisjon går inn for å styrte eit regime. Sjølv om heile verda er involvert er det stort sett kun eitt land/regime som er motstandaren.

 

Land blir kontinuerlig overvåka, det skjer nok mykje som ingen veit om, men det politiske styret i eit land skal være ganske ute å kjøre for å lage ein verdskrig. Karakterar som Hitler som får ei stormakt som Tyskland til å gå til krig vil me neppe oppleve igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...