SebastianS Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei hjemme hos meg finner jeg ikke trådløse signaler til routern, men kabel funker fint. Det ble sånn etter jeg rs routern. Det virker som om den er død. Siden etter rsen så kan jeg hller ikke gå innn i routern. Den er vel kanskje sånn halvveis død i og med at jeg ikke kan gå innn i den eller finne trådløse signaler fra den? Noen som har hatt lignende probs med en halvdød Jensen Airlink WBR 6954 Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Sjekk hvilken ip-adresse du får når du er kablet. Om du har restartet routeren er i såfall fabrikkinnstillingen for routerens interne ip-adresse 192.168.1.254 . Du kan jo se om du kommer inn på den. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Jeg tror det er feil. Jeg får 10.0.0.4 Det kan vel ikke være en gyldig ip addresse? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kan jo være riktig dersom du har endret ip-range. Dersom du kjører ipconfig /all , hva får du som gateway-adresse og dhcp server da? Det burde være routeren, og om du bruker den adressen i nettleseren din burde du komme inn. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg tror det er feil. Jeg får 10.0.0.4 Det kan vel ikke være en gyldig ip addresse? 9426587[/snapback] Det er vel ikke alle routere som deler ut 192.168... osv, etter min erfaring. Routermodemet jeg har selv gir 10.0.0.1, 10.0.0.2 osv. , og nettet fungerer fint. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Gateaway ipen og DHCP ipen er 10.0.0.138 Går jeg inn på 10.0.0.138 så kommer jeg inn på modemet mitt. Ikke routern. Jeg kommer meg ikke inn på routern når jeg skriver 192.168.1.254 Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Vel, for å si det enkelt så deler routere ut adresser innenfor den ip-rangen som er satt fra fabrikk, dersom man ikke selv setter en annen ip-range. Og i henhold til manualen på denne Jensen routeren har den ip-adresse på 192.168.1.254. Så om du får tildelt adresse i 10-rangen så har du selv eller noen andre vært inne og satt det. Derfor jeg mente ad du burde sjekke adressene på gateway / dhcp-server og se om du kom inn på den måten.... EDIT: Ok, da ser det ut som om dhcp i routeren er avslått. Du kan prøve å koble til kun routeren (uten modemet). Men da vil jeg anbefale deg å sette en fast ip-adresse på pc´en - f.eks. 192.168.1.10 først. Endret 4. september 2007 av persistent Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Ja men hvordan kan jeg løse problemet mitt? Det er irriterende at det bare er internett på den pcen jeg sitter på nå og ikke de 2 andre som bruker trådløst. Må jeg kjøpe ny router? Edit: Det hjelper ikke når jeg ikke kommer inn på routern Endret 4. september 2007 av SebastianS Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 1. Det virker på meg som om dhcp i routeren er deaktivert (om ikke hele oppsettet er tryna da) 2. Prøv å sette fast ip-adresse på maskina og koble til routeren med kabel. Bruk den ip-adressen jeg foreslo for å komme inn på routeren. 3. Dersom du absolutt ikke kommer inn kan du jo prøve å resette den en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå