Isdas Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hei Jeg sitter ofte å ser på Discovery / andre kanaler hvor det går programmer om ingeniørkunstens underverker, og er ganske fasinert av dette. I mange av disse programmene er det laget en 3d modell av det som blir konstruert. Det jeg lurer på er hvilket program de bruker for å kunne vise oss dette? For eksempel laget de en 3d modell av "The World" (massevis av øyer utenfor Dubai) hvor de da viste hvordan prosjektet kom til å se ut når det stod ferdig. Er det mange forskjellige programmer som kan bli brukt, eller er det et programm som går igjen hos flere? Er det vanskelig å lære seg / bruke? Takker for svar på forhånd. MVH Isdas Endret 4. september 2007 av Isdas Lenke til kommentar
LKL Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hei Jeg sitter ofte å ser på Discovery / andre kanaler hvor det går programmer om ingeniørkunstens underverker, og er ganske fasinert av dette. I mange av disse programmene er det laget en 3d modell av det som blir konstruert. Det jeg lurer på er hvilket program de bruker for å kunne vise oss dette? For eksempel laget de en 3d modell av "The World" (massevis av øyer utenfor Dubai) hvor de da viste hvordan prosjektet kom til å se ut når det stod ferdig. Er det mange forskjellige programmer som kan bli brukt, eller er det et programm som går igjen hos flere? Er det vanskelig å lære seg / bruke? Takker for svar på forhånd. MVH Isdas 9426306[/snapback] Heisann.. Jeg tipper "Autodesk 3ds Max" er brukt i mange tilfeller. Du kan jo teste ut prøveversjonen i 30 dager å se om det er noe ålreit. Fullversjonen koster forresten ca. 22000,- Link til siden: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index...2&siteID=123112 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Vet ikke hva som ble brukt for "The World", men det trenger absolutt ikke være 3ds Max. Her er en link til bilder av et lignende prosjekt i Bahrain: http://www.newtek-europe.com/uk/community/...harraqi2/1.html Laget i Lightwave 3D. Kan like gjerne være flere programmer som er brukt. Blandt annet Vue kan være grei til landskap og vegetasjon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå