Kimz88 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei På bilen min nå sitter det 215 dekk. Den er senket forran. Men bak går den litt nedig. Så det jeg lurer på er hvordan man valser hjulbuene slik at dem ikke skal skrape nedi dekkene ? Hvor dyrt blir det eventuelt, er det vanskelig ? Går det ann å gjøre slikt selv ? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Ikke gjør det selv, få det gjort hos et firma som kan det. Gjør du det selv blir du bare å ødelegge lakken, skape grobunn for rust og ikke minst hvis du skal selge den senere så er det gjort ordentlig. Ungdoms hjulbuevalsing med hammer har man sett altfor ofte.. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Stjeler tråden litt: - Hvor mye pleier slikt å koste? - Er det noe problem hvis jeg har sparklet litt på skjermen tidligere? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Dette koster 500-1500kr pr hjulbue. Billige valsere stiller ikke med garanti mot sprekk av lakk. Sparkel og andre ting vil sprekke når man valser, men det spørs litt på hvilken sparkel. Men mest sannsynlig vil den sprekke. Det man gjør når man valser er at man varmer opp hjulbuen til ca 60 grader og bøyer den utover. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Okei tusen takk for svar ! Men hva slags type firmaer er det som tar seg av slike oppgaver? Er det egne firmaer til kun dette eller gjør feks. et lakk firma en slik jobb ? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg betalte 500kr per hjulbue hos Dekk1 i Haugesund. De skulle nesten ikke valse, bare bøye inn kanten. Likevel sprakk lakken på begge sider. Valsing er risikosport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå