Gå til innhold

Musikk: Rock/prog ifra Drom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg da jeg hørte igjennom sangene var hvor utrolig fint de bygde seg opp. Veldig harmonisk og fint å høre på. Helhetsinntrykket er veldig bra, enkelte partier synes jeg er veldig kreative - og det er jo bra. Har litt problemer med å få "tak" på vokalen, men kanskje det kommer etter hvert. Må høre igjennom låtene noen flere ganger.

Lenke til kommentar

Er et kjent fenomen med å ikkje få "tak" i vokalen. Grunnen er vel at ingen av oss er vokalister sånn egentlig :)

 

Godt du likte det i det minste. Tar gjerne imot ris og lignande også, dog eg tviler på dei låtane her blir forandra stort. Men kan vere viktige poeng å ta med seg vidare i musikkproduksjonsfasen (som er ganske intens om dagane :) )

Lenke til kommentar

Fra første stund av fikk jeg straks assosiasjoner til Anekdoten. Merkelig hvordan dere går i ett med både vokal, gitar og særskilt synth-strykerne uti Cup of Coffee.

 

Første låta ut for min del var Silver Marbles (eller Silvermarbles?). Her bygger det seg opp fra myyyk og skjør gitar til hele klimakset bryter ut til brask og bram. Hos meg, skal det ikke mye til før en gal synth-lyd ødelegger sangen, men her traff ihvertfall keyboardisten med rett patch. Det høres ut som silke som gnir seg inntil ny-polert glass. Med andre ord, herlig! Silver Marbles står høyt hos meg, og kommer til å bli hentet frem nokså ofte fra musikk-biblioteket mitt.

 

Strange Days ventet ikke lenge med å legge godsakene fort på bordet da refrenget detter ut allerede under første minuttet. Instrumentpartiet etter soloen (2:45) må være noe av det beste dere har på lager av alle sangene dere har.

 

Skal ta resten av sangene når tiden byr seg igjen :) . Ellers så låter dette veldig bra. Kjempefin lyd til å være demo.

Lenke til kommentar

Anekdoten kan nok stemme. Spesielt synthisten er heilt hekta på det =)

 

Mew var ny, men det går da litt i Tool og APC på anlegget, så det får nok klart sin innflytelse på musikken en lager.

 

Men kom gjerne med pepper eller gode forslag også. Det trengs =)

 

Seian: godt du likte Silver marbles då. Er vel sånn sett hjertebarnet mitt siden eg har stått for ideen bak låten.

 

Edit: vil ikkje sei at eg har laga en låt, då dette blir gjort i fellesskap, men utgangspunktet kanskje =)

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...