Bytex Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Altså hvordan kan TV3 vite at f.eks 213000 så premieren av Top Model i går, mot 83000 som så på TVNorge sitt program samtidig. De kan jo ikke ringe hele Norge og spørre om de så på Top Model for litt siden? Får utvalgte folk små bokser som logger hvilken kanal de har sett på og når? Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Spør her ;p Endret 4. september 2007 av WIP-Slettes-Gh79d3mO Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 På samme måte som radiokanaler teller sine. Ganske enkelt en skjerm eller noe slikt som viser antallet lyttere der å da. Mener jeg så dette på tv for en stund tilbake. Men heeelt hvordan det skjer vet jeg ikke Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Epletyv, det vakke så dumt forslag. Trodde tråden var borte for lengst Skal poste der og se om noen glupinger veit ordentlig. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) http://www.tns-gallup.no/index.asp?tid=120...elabel=Tv-meter en kort forklaring ivertfall eDIT: http://entertainment.howstuffworks.com/question433.htm en bedre forklaring EDIT2 : http://en.wikipedia.org/wiki/Nielsen_Ratings wikki Endret 4. september 2007 av FtZ- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Men altså hæ? Hvordan kan de vite at hvis f.eks. alle 1000 som har den boksen ser på, så ser 300000 folk på et program da? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Men altså hæ? Hvordan kan de vite at hvis f.eks. alle 1000 som har den boksen ser på, så ser 300000 folk på et program da? 9426259[/snapback] matematiske beregninger , akkurat som ved en politiske spørreundersøkelse Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Greit nok, men det er jo ikke grunnlag for noen matematiske beregninger hvis 100% så på programmet. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Det blir ganske så nøyaktig om du velger 1000 helt tilfeldige folk. De matematiske beregningene er ikke verre enn av de tar % av de 1000 som ser på programmet og regner ut hvor mange det ville blitt av norges befolkning (eventuelt bare de med tv). Hvis 100% av de 1000 ser på programmet, så kan man nok si at så godt som alle så på det. Endret 4. september 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Surmelk Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har stilt det spørsmålet før jeg også Bare 1000 bokser blir vell litt lite? Da må de gi ut ca like mye til bonder, pensjonister, studenter, fiskere, It-konsulenter, politi og alt slikt som kan påvirke hva du er interessert i på TVn, i tillegg til at du må beregne hvor mange "bonder, pensjonister, studenter, fiskere, It-konsulenter, politi" det er i forhold til befolkingen så de gir ut til de 1000 me samme "forholdet" hvis du sjønner hva jeg mener 1000 virker litt lite... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Mulig 1000 virker lite, men man regner det som nok (både når det kommer til spørreundersøkelser og tv-bokser). Resultatet blir nok det samme om det var 2000. Boksene deles vel ut helt tilfeldig. Men selvfølgelig, helt nøyaktig blir det aldri. Man må for eksempel godta å ha en slik boks i huset. Kanskje de som takker ja er en spesiell type som har andre tv-vaner enn de som takket nei. Man vet aldri. Endret 5. september 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå