Åsen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei. I går, resatte jeg den trådløse rutern (linksys WRT54G) for å få satt tilbake instillingene (husket ikke passordet til rutern). Jeg fikk kobla til nettverket helt smertefritt, men broren min kan av en eller annen grunn ikke koble seg til, noe han kunne helt fint før jeg resatte. jeg sitter på en laptop og han sitter på en stasjonær. Det trådløse internett kortet oppdager rutern, men vil ikke koble seg til det. Noen som vet hva som er galt? Takker for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Sjekk om evt kryptering er lik i begge ender. Sjekk at begge støtter hastigheten som brukes (11b eller 11g). Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 alt er helt greit, men det funker fortsatt ikke. Hadde satt pris på fler svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Kan du hoste opp noen screenshots av problemet? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Nettverket var innenfor rekkevidde før, alt funka helt perfekt, men nå får han denne her feilmeldingen. Før feilmeldinga kommer opp står det "søker etter nettverkstype" i ca 5-7 sekunder Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Ser greit ut med god signalstyrke. Foreslår at du prøver uten kryptering slik at du utelukker evt feil nøkkel. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) så du mener at jeg skal ta vekk passordet for en liten stund? kan ikke så mye om de greiene her Endret 19. september 2007 av Tho-mas Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jepp. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Det funka ikke.. noen andre forslag? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 har du oppdatert routeren? Problemet kan også være inkompatiblitet. Det er 4 hovedprodusenter, Intel, Motorolla, Texas Instrument og BroadCom, selv om alle støtter samme standard, så garanterer ingen kompatiblitet med ett konkurerende merke. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 jeg har ikke oppdatert routeren. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Gå på Linksys sine sider, finn frem routeren og last ned ny firmware. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Når jeg gjorde det så klikka hele nettverket her så jeg måtte resette routeren på nytt. Etter jeg hadde gjort det fikk jeg kobla til med PC-en til broren min og min egen, men etter jeg satte passord på den så står det bare Venter på nettverket.. hos broren min, men ikke meg. Hva er galt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvis det virker uten passord og ikke med så er enten passord satt feil eller at PC ikke støtter kryptering (dette gjelder hvis du ikke har Windows-XP sp2 eller Vista ved bruk av WPA-kryptering). Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 her er klassiker, du har hadt på wep key før og når du restarter router og setter samme ssid, så bruker windass den gammle keyen. i praksis bytt ssid(wlan navn) til noe annet. så funker ting. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 det funket heller ikke... Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 trenger seriøst hjelp til det her .. folka i huset begynner å bli veldig irritert på at de må bruke nettverkskabel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå