Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

netopia v5.3.4 og porter

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke søkt etter filer i DC++, så jeg må åpne noen porter. Leser på siden www.dcplusplus.com og der står det: "Check your firewall configuration. You need to make sure it's allowing (or forwarding) incoming connections on the port specified in the settings (412 or 1412 by default). You have to enable both TCP and UDP traffic (if you can download files, but not search, this means that UDP packets are still blocked). ".

Hva må jeg egentlig gjøre irouteren da? Må jeg legge til portene 412 og 1412 under show/change server list og deretter ip filter?

please help :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får ikke søkt etter filer i DC++, så jeg må åpne noen porter. Leser på siden www.dcplusplus.com og der står det: "Check your firewall configuration. You need to make sure it's allowing (or forwarding) incoming connections on the port specified in the settings (412 or 1412 by default). You have to enable both TCP and UDP traffic (if you can download files, but not search, this means that UDP packets are still blocked). ".

Hva må jeg egentlig gjøre irouteren da? Må jeg legge til portene 412 og 1412 under show/change server list og deretter ip filter?

please help  :o

riktig, gå inn på show/change serverlist list og add server, deretter velger du other på service og åpner port 412. legg til din private og public ip og du er done sålangt :wink: . Så gjør du det samme engang til med port 1412 og vips du kan være i active mode! Håper d hjalp

Lenke til kommentar

Nå fungerer alt...det jeg har gjort er at jeg i "add input filter" la til port 412 upd og 412 tcp...nå stemmer det...men jeg forstår ikke hvorfor det fungerer nå, skulle jeg ikke lagt inn 412 upd på output filter?

Men det fungerer iallefall nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...