Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med AMD X2 3800+ på asus A8N-SLI Premium

Anbefalte innlegg

Hei!

Her kommer det nok endel informasjon som er litt irrelevant men sier litt hvordan ting skjedde og hvordan forutsettningene er rett og slett fordi jeg ikke skjønner noenting av hva som egentlig skjer.

Har et Asus A8N-SLI Premium bios oppdatert til versjon 1009, med en AMD 3700+ prosessor, Dette begynner jo å trekke på årene så hadde lyst på litt mer kraft, kjøpte derfor en brukt AMD X2 3800+ Socket 939, fikk ikke engang bootet til bios, så resatte Bios, da ikke det heller funket satte jeg inn igjen den gamle prosessoren.

Da bootet maskinen igjen, så jeg gikk inn igjen i bios og stilte allt tilbake slik det skulle stå. Så ringte jeg selger for å høre om han hadde noen forslag, det hadde han ikke men ba meg teste litt, så gjorde det og like før jeg gav opp funka det faktisk. etter mye fram og tilbake klarer jeg ikke helt sette fingeren på hva som gikk galt.

Kan endre verdier i bios igjen uten at noe går galt, da trodde jeg alt var strålende vel og vakkert og tenkte at siden jeg jo har vannkjøling skal jeg da hente litt ekstra!

Så jeg satte igang med å klokke, min første gang så det gikk selvfølgelig på ræva :p (stilte opp fsb og glemte å stille inn ram slik at den ikke gikk på full fsb) kom selvfølgelig ikke engang til bios, så jeg resatte bios og startet igjen, heller ikke nå ville maskinen boote til bios. Jeg skjønte med en gang at her var det bare en ting å gjøre, sette i den gamle prosessoren (3700+), stille inn alle bios instillinger slik jeg hadde gjort forrige gang og bytte til den nye CPU'en (X2 3800+) igjen.

Det funket utmerket, så det er i utgangspungtet ikke noe stort problem men kunne jo tenke meg å klokke litt når jeg først har kjølingen til det, men det blir jo litt stress når jeg må skru løs kjøleren og prosessoren hver gang jeg gjør noe feil!

noen som har noe idè om hva problemet kan være og hvordan jeg kan få fikset det?

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...