Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvd Windows 7 på denne maskina? Det funker nemlig ikke å boote, og har aldri gjort det heller.

Jeg kjører windows 7 ganske greit på den. Noen småproblemer med USB-utstyr etter at den har vært i standby, og den bruker lang tid på å slå seg av. Har også tidvis problemer med å få tilgang til partisjon nummer 2 på disken, men utenom det er det problemfritt.

Et godt tips er å bare bruke driverne du får i windows 7, og via windows update. Vista-driverene som Acer har liggende på sine sider gir problemer. Halvparten lar seg ikke installere, og i hvertfall en av dem gir bluescreen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg installerte xp for en ukes tid siden, har slitt litt med å finne driver for at lyden skal funke.. Er ikke akkurat genuint datanørd, men burde ikke være som vanskelig. Noen som har noen tips? Resten av driverene er gud, bare lyden som ikke vil. Kjøpte datamaskinen på elprice september 07. Takker

MvH En liten optimist i verden..

Lenke til kommentar

Heisann, kjøpte min 5720ZG i sommerferien 2008.

Den har funket perfekt frem til for noen dager siden.

Lyden begynte plutselig å skurre fælt og det høres ut som høytalerne er sprengt men det kommer lyd ut uansett.

Noen som har kjennskap til dette problemet.

Tror ikke de er sprengt da jeg kun bruker headset og ALDRI høytalerne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har et jævlig irriterende problem med min 5720z

Fikk den akkurat tilbake fra service og begynte å oppdatere vista. Mens oppdateringene tikket og gikk rippet jeg noen cder over til pcn....dette funka som bare det helt til jeg måtte starte maskina på nytt etter en av oppdateringene. Når jeg kom inn på maskina igjen la jeg en ny cd inn i pcn og den begynte å snurre, men så skjedde det ingen verdens ting.

Så på enhetsbehandling og kunne ikke finne noen dvd/cd rom noe sted. Gjenopprettet da maskina til den standen den var da den kom fra service og fortsatt ingen dvd/cd rom.....

Har prøvd å sette i spill, dvd film og musikk men fortsatt kommer den ikke noen vei.

Noen tips?

prøvde denne uten noe hell

https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...owtopic=1053019

Det løste seg selv!!!

Etter 2-3 vista oppdateringer var den tilbake igjen

Vet ikke om du har løst varmeproblemet men hos meg var det fordi den var full av støv der luften kommer inn bak. For å fjerne dette må du ta av dekslet og løsne de to varmelederne, støvet samler seg mellom dem for å hindre at det kommer inn i pcen, du ser ikke støvet før du fjerner dem og det går ikke å fjerne det ved å blåse eller bruke støvsuger, min gikk ned fra 90 grader på flatt bord til 55 :) Det er en enkel oppgave å utføre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har noen tips å gå fram for å formatere å installere en ren vista versjon (vil si uten acers irriterende møkkaprogrammer)?

Fins det andre, eventuelt bedre drivere til pcen enn de acer legger ut? Tenker da spesielt på skjermkort og nettverk.

Problem løst

Endret av mjskovly
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har lagt ut XP drivere til denne maskinen på piratebay, legger ved en link her: http://thepiratebay.org/torrent/4679257

Disse driverene fungerte helt fint på min pc, med XP pro Sp3.

Skjermdriverene som er med der er til Geforce 8600mGT, men trenger du andre skjerm drivere så går du inn på laptopvideo2go.com og laster ned de du trenger:)

håper dette hjelper noen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...