Rune S. Olsen Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Har et jævlig irriterende problem med min 5720z Fikk den akkurat tilbake fra service og begynte å oppdatere vista. Mens oppdateringene tikket og gikk rippet jeg noen cder over til pcn....dette funka som bare det helt til jeg måtte starte maskina på nytt etter en av oppdateringene. Når jeg kom inn på maskina igjen la jeg en ny cd inn i pcn og den begynte å snurre, men så skjedde det ingen verdens ting. Så på enhetsbehandling og kunne ikke finne noen dvd/cd rom noe sted. Gjenopprettet da maskina til den standen den var da den kom fra service og fortsatt ingen dvd/cd rom..... Har prøvd å sette i spill, dvd film og musikk men fortsatt kommer den ikke noen vei. Noen tips? prøvde denne uten noe hell https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...owtopic=1053019 Det løste seg selv!!! Etter 2-3 vista oppdateringer var den tilbake igjen Endret 30. desember 2008 av Rune S. Olsen Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 1. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Har problemer med at volum kontrollen er rar, volumet går opp og ned som det selv vil når jeg vrir på hjulet. Noen som har vært borti det før? Endret 1. januar 2009 av fredstian Lenke til kommentar
Erix1 Skrevet 7. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2009 Har problemer med at volum kontrollen er rar, volumet går opp og ned som det selv vil når jeg vrir på hjulet. Noen som har vært borti det før? Jeppp - samme her nå... begynte for et par mnd siden.. 1 år gammel den mod jeg har. - Aner ikke hva jeg kan gjøre for den feilen der.. Noen her med gode erf med å inst XP på denne ? sitter å vurderer det nå.. men. drit tungvint ser det ut til... mulig jeg er helt lost.. Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Har problemer med at volum kontrollen er rar, volumet går opp og ned som det selv vil når jeg vrir på hjulet. Noen som har vært borti det før? Det kan jo faktisk være noe galt med selve hjulet. Noe feil rent fysisk... Lenke til kommentar
wûst Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Faen, har leita meg ihjel etter drivere, noen som vet hvor de nyeste er? skjermkortet, cpu er viktigst nå.. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Driver til skjermkortet finner du her. Last ned driver og <Modded INF> Ekstrakter driver filen og erstatt INF-filen i driveren med Modded INF. <Kopier>/<lim inn> og svar ja på om du vil kopiere og erstatte. Deretter installerer du driveren. CPU driver finner du her. Sørg for å velge riktig Vista-versjon. Med eller uten SP1. Last ned <Chipset_Intel_v8.2.0.1014_Vista>. Lykke til. Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg lurte på om det er noen her som har alle de nyeste Vista SP1 driverene på sin pc og som har geforce 8600m gt skjermkort? og som er snill og vennelig og vil sende meg en backup av alle driverene sine (ved hjelp av driver genious eller lignende programmer)? Jeg har et komplett sett (auto extrakt fil) med fungerende windows XP SP3 drivere til 5720zg med geforce 8600m gt skjermkort om du vil ha det i bytte:) takk på forhånd! Endret 11. januar 2009 av Reodor_Felgen Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Har problemer med at volum kontrollen er rar, volumet går opp og ned som det selv vil når jeg vrir på hjulet. Noen som har vært borti det før? Jeppp - samme her nå... begynte for et par mnd siden.. 1 år gammel den mod jeg har. - Aner ikke hva jeg kan gjøre for den feilen der.. Noen her med gode erf med å inst XP på denne ? sitter å vurderer det nå.. men. drit tungvint ser det ut til... mulig jeg er helt lost.. det med volumknappen har jeg og, det er et resultat av en ødelagt volumknapp... å installere xp er ikke vanskeligere enn på en vanlig pc, om man har alle driverene på forhånd:) Lenke til kommentar
Superagurken Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Noen som har prøvd Windows 7 på denne? Fikk et stadig tilbakevendende problem med bluescreen reference_by_pointer. Antar at det skyldes et driverproblem. Noen som har opplevd samme problem? Noen som tør gjette på hva som forårsaker problemet? Lenke til kommentar
wûst Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg bare lurer på om det er noen som har fått til å spille COD5:WaW på denne maskinen, det bare klikker til meg. Lenke til kommentar
Likse Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg har netopp formatert min Bærbare Acer, men etter det fikk jeg ikke til og spille Spill, som sim2 eller lignende, bare på 123spill og 1001spill ? Hvordan kan jeg gjøre så det går an ?? Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Hei!Jeg har netopp formatert min Bærbare Acer, men etter det fikk jeg ikke til og spille Spill, som sim2 eller lignende, bare på 123spill og 1001spill ? Hvordan kan jeg gjøre så det går an ?? Det kommer vel litt ann på hva problemet er:) hva feil får du/hva skjer? Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 17. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg lurte på om det er noen her som har alle de nyeste Vista SP1 driverene på sin pc og som har geforce 8600m gt skjermkort? og som er snill og vennelig og vil sende meg en backup av alle driverene sine (ved hjelp av driver genious eller lignende programmer)? Jeg har et komplett sett (auto extrakt fil) med fungerende windows XP SP3 drivere til 5720zg med geforce 8600m gt skjermkort om du vil ha det i bytte:) takk på forhånd! Ingen som vil hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Pho3nix Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Hei.. Jeg har nå lest igjennom hele tråden for å prøve å finne svar på hvorfor lyden hakker så på pcen uansett hva jeg gjør. Får spilt med lagg som kommer å går, men kan glemme å høre på musikk samtidig. Å se på film kan jeg bare glemme. En forferdelig skurrelyd kommer å går hele tiden. Har prøvd med XP, Vista og bruker nå Windows 7. Ingenting hjelper og pcen blir latterlig varm på venstre side der skjermkortet og cpu sitter. Har ei bordvifte som står på max og blåser ned på pcen for at jeg skal få spilt wow uten lagg, men skurrelyden er der fortsatt. Er det ingen som har en løsning på dette problemet? Ser jo så utrolig mange her som sliter med det samme. Vurderer å legge pcen bakerst i skapet å skrape frem kroner til en ny pc, selv om dette er veldig surt når pcen er bare litt over ett år gammel, og jeg bruker den ikke til noe anna en film, musikk og WoW Hvordan oppdaterer jeg Bios forresten? dette er det eneste jeg ikke har prøvd enda.. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) På denne siden kan du laste ned nyeste BIOS-versjon. Finner også drivere til resten av maskinen her. Husk å velge riktig Vista-versjon. Med eller uten SP1. Har en slik maskin selv og hadde problemer med varme og lagg. Oppdaget at prosessorytelsen stod på minimum i strømplanen. Har du sjekket det? Rydd opp i alt du ikke trenger av programmer, inkl. alle Acer Empowering Technology programmene. Maskinen vil fungere selv om du sletter alle Acer prog. Rydd opp på maskinen med f.eks CCleaner. Trykk på <win+R> og skriv <msconfig> uten<>. Gå til oppstartsfanen og fjern hakene ved de programmene du ikke vil at skal starte. Og når du først er i msconfig kan du gå til BOOT fanen og videre til <Avanserte Alternativer>. Hak av for antall prosessorer og i nedtrekksmenyen rett under velger du 2. Fungerer ikke dette så ta backup og reinstaller Vista ved å trykke <Alt+F10> under oppstart. Da settes maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger. Ta jobben med fjerne diverse prøveversjoner av spill(Oberon) og programmer, i tillegg til alle andre programmer du ikke trenger. Legg inn K-Lite Codec pack med Mediaplayer Classic. Spill så av filmene med MPC. Etter evt reinst. må du gjøre det samme i msconfig en gang til. Nyeste skjermdriver finner du her. Last ned driver og >Modded INF> ved siden av. Ekstrakter Driver filen, og kopier Modded INF over i drivermappen. Svar ja på om du vil erstatte filen. Installer driveren og restart maskinen. Vi ønsker lykke til. Endret 18. januar 2009 av Trainman Lenke til kommentar
iLLegal-_^TaXi Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg må skru opp min 1 til 2 ganger i måneden for å fjerne støv mellom kjøleribben og viften!! dette tror jeg er hele problemet med at den blir varm for etter man har gjort det funker den super bra! har også lagg på lyden men bare under avspilling av musikk, diverse spill funker i vista, men funker BEDRE i windows 7 32bit har ikke prøvd 64 enda... Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Finnes det drivere til denne pc'en som støtter windows 7? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Finnes det drivere til denne pc'en som støtter windows 7? Alle drivere finnes automatisk av Windows 7. Lenke til kommentar
Superagurken Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Finnes det drivere til denne pc'en som støtter windows 7? Alle drivere finnes automatisk av Windows 7. Men ingen andre som opplever bluescreens med "reference_by_pointer" i Windows7? Kan det være fordi jeg prøvde å installere driverene fra Acer-siden? Irriterende. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 hei! fikk for noen dager siden opp feilmeldingen; no bootable device når jeg startet den opp, hvordan skal jeg løse dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå