Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig mange problemer med denne Datamaskinen,

Bruker Windows Vista Home Premium og den er sånn passe ny..

Her er problemene mine:

- Lyden Hakker

- Hakker når jeg spiller (Lagg)

- Kan IKKE høre på musikk mens jeg spiller et Online spill

Spillet jeg spiller heter Runescape, har prøvd world of warcraft også.. det klikket totalt Lyden å alt hakket!

Noen som kan hjelpe meg?

Har lasta ned nye drivere til Pc'en har enda ikke prøvd de.. men skal det nå snart.

Si ifra om det er noen drivere for Video grafikken eller noe.. Lasta ned noe for Lyden å Empowering Technology..

- Daniel

Lenke til kommentar

Hei

Har en Acer Aspire 5720ZG som er vel et år gammel. Siste måned har effektiviteten til maskinen gått ned og den opparbeider seg høye cpu temperaturer.

Har brukt maskinen til det meste. Kan nevne spill, film, programmering, office og internett. Til dette har maskinen fungert fint.

Nå har jeg problemer med høye temperaturer og at maskinen lagger til tider. Idle cpu ligger gjerne på 70+ og under virusscan der ingenting annet kjøres er temperaturen gjerne på 90-100 grader. Merket meg først dette med temperatur da maskinen uten forvarsel slo seg av til tider. Etter dette har jeg vært mer obs på temperaturstigningene og koblet fra batterilader og satt powerplan til balanced eller powersaver for å unngå plutselige shut downs. Med Intel Thermal Analysis Tool har jeg observert temperaturer på over 100 grader. Sammen med høye temperaturer går også maskinen merkbart tregere.

Jeg har støvsugd luftinntaket ved cpuvifte uten å kunne si om dette har endret mye.

Jeg lurer på om en oppgradering av bios kan ha ført til dette. For en tid tilbake oppdaterte jeg til siste versjon av bios. Dette er eneste jeg kan komme på jeg har gjort av endringer på maskinen siste tiden. Maskinen har heller ikke vært utsatt for fysiske skader som fall eller slag.

Er bios bakoverkompatibelt? Kunne tenke meg å installere den versjonen av bios jeg hadde før oppdatering, men vet ikke om dette er smart. Noen som har idéer til hva jeg kan forsøke å gjøre?

Mvh

André

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

Måtte installere Vista (Business) på nytt i går etter at hd krasjet for noen dager siden.

I dag har jeg samlet sammen drivere fra acer.com sine sider og har installert chipset drivere.

Etter dette var planen å installere drivere for nvidia geforce 8400m kortet. Lastet som sagt ned drivere fra acer.com, også for dette kortet. Installerte og etter reboot var det absolutt ikke lagt inn noen drivere for dette kortet. Jeg begynte å sjekke litt og fant ut at Vista ikkje "ser" kortet i det hele. I device manager er det kun standard vga graphic adapter som er oppført. Kjørte gjennom en Vista Experience Index som også raporterer om standard vga graphic adapter og sier at jeg har 0 mb dedikert videominne. Før krasj fungerte skjermkort som det skulle.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre videre for å finne ut av dette? Jeg forsøkte som sagt å installere drivere. Setup-aplikasjonen startet og gjorde seg ekstremt raskt

ferdig uten noen beskjeder eller noe. Fikk bare beskjed om å reboote maskinen.

Kan legge til at jeg installerte alt av oppdateringer og sp1 for Vista før jeg begynte med drivere for hardware.

Legger ved en skjermdump fra siw

post-92051-1227708912_thumb.jpg

Endret av Imperator
Lenke til kommentar
Hei

Måtte installere Vista (Business) på nytt i går etter at hd krasjet for noen dager siden.

I dag har jeg samlet sammen drivere fra acer.com sine sider og har installert chipset drivere.

Etter dette var planen å installere drivere for nvidia geforce 8400m kortet. Lastet som sagt ned drivere fra acer.com, også for dette kortet. Installerte og etter reboot var det absolutt ikke lagt inn noen drivere for dette kortet. Jeg begynte å sjekke litt og fant ut at Vista ikkje "ser" kortet i det hele. I device manager er det kun standard vga graphic adapter som er oppført. Kjørte gjennom en Vista Experience Index som også raporterer om standard vga graphic adapter og sier at jeg har 0 mb dedikert videominne. Før krasj fungerte skjermkort som det skulle.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre videre for å finne ut av dette? Jeg forsøkte som sagt å installere drivere. Setup-aplikasjonen startet og gjorde seg ekstremt raskt

ferdig uten noen beskjeder eller noe. Fikk bare beskjed om å reboote maskinen.

Kan legge til at jeg installerte alt av oppdateringer og sp1 for Vista før jeg begynte med drivere for hardware.

Legger ved en skjermdump fra siw

Problemet er nå løst. Fikk ikke installere drivere med aplikasjonen fra nvidia som fulgte med. Fikk dem installert fra device manager og update driver på standardkortet som var listet der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei min acer 5720ZG blir ekstremt varm noen ganger. Har innstallert SpeedFan og der ser jeg at CPU'en kan komme opp i 97 grader(!)

Den slår seg av ofte. Må faen sitte med vinduet oppe om jeg skal kjøre et windows 95 spill. Dette er ganske latterlig. Den bråker jo fælt, men det ser ikke ut til å hjelpe i det hele tatt. Hva skal jeg gjør??

Lenke til kommentar
Hei min acer 5720ZG blir ekstremt varm noen ganger. Har innstallert SpeedFan og der ser jeg at CPU'en kan komme opp i 97 grader(!)

Den slår seg av ofte. Må faen sitte med vinduet oppe om jeg skal kjøre et windows 95 spill. Dette er ganske latterlig. Den bråker jo fælt, men det ser ikke ut til å hjelpe i det hele tatt. Hva skal jeg gjør??

Min blir også innmari varm, og slår seg av hele tiden..

Men selv bor jeg i USA. Litt vanskelig å levere den inn til elprice for meg :/

Lenke til kommentar

Folkens! Jeg tror jeg vet svaret på det med at enten slår PC'en seg av, blir varm eller kanskje lagging. Du må åpne opp PC'en bak. Denne PC'en er sinnsykt god til å samle støv. Dette hindrer vifta i å få luft og PC'en vil slå seg av.

Åpn den opp for Guds skyld, temperaturen på min data sank med sinnsyke 50 grader! Det er bare 3 skruer bak, så 3 små skruer for å skru av vifta. Enklere blir det ikke, tok meg 3min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...