Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette innlegget skrives på Acer Aspire 5720 zg, via trådløst etter å ha bootet opp live-cd'en til Linux Mandriva 2008 spring. Det eneste jeg sålangt ikke får liv i "out of the box", er det integrerte webcamet. Tiltalende grensesnitt og rask surfing. Jeg må si det frister å forske mer på denne når jeg får tid.

Endret av Toc
Lenke til kommentar
Du finner modda skjermkortdrivere på laptopvideo2go.com, samt instruksjoner på hvordan du enkelt innstallerer de. Hvorfor ga du opp XP?

Hadde ikke xp cden :p . hadde bare en oppgraderings cd :cry: men takk for svar:)

du kan ikke linke til en god driver da?(A) jeg vet ikke hvilken jeg skal ta:P

Endret av Aizen
Lenke til kommentar
Hei,

sliter veldig med en utrolig irriterende ulyd på vifta i min 5720ZG. Muligens ødelagt, så jeg lurte på om noen visste hvor jeg eventuelt kunne finne en replacement vifte, eller om hele problemet kunne løses på en annen måte?

Åpne den og sjekka om det er mye støv eller kanskje noe som har satt seg fast. Er ikke spesielt vanskelig. Dekselet sitter ganske så hardt fast så du må tørre å ta i litt uten å ødelegge det. Hvis du er veldig redd for slikt kan du levere den på service der du kjøpte den.

Lenke til kommentar
Hei,

sliter veldig med en utrolig irriterende ulyd på vifta i min 5720ZG. Muligens ødelagt, så jeg lurte på om noen visste hvor jeg eventuelt kunne finne en replacement vifte, eller om hele problemet kunne løses på en annen måte?

Åpne den og sjekka om det er mye støv eller kanskje noe som har satt seg fast. Er ikke spesielt vanskelig. Dekselet sitter ganske så hardt fast så du må tørre å ta i litt uten å ødelegge det. Hvis du er veldig redd for slikt kan du levere den på service der du kjøpte den.

Problemet er vel det at jeg antageligvis har ødelagt noe når jeg var inne å fjerna støv sist. Har ingen annen PC for øyeblikket, så ser helst etter løsninger hvor jeg kan unngå å sende hele greia på service.

Lenke til kommentar
Hei,

Problemet er vel det at jeg antageligvis har ødelagt noe når jeg var inne å fjerna støv sist. Har ingen annen PC for øyeblikket, så ser helst etter løsninger hvor jeg kan unngå å sende hele greia på service.

Tror det skal finnes noen mål av vifta så du kan kjøpe en ny en. Eventuelt ring Elprice eller hvor du nå kjøpte dne og si at vifta er defekt og at du trenger ei ny. Kanskje de krever å få den gamle innsendt, men verdt et forsøk.

Skal faktisk ringe og høre om batteriet nå. Etter jeg innstallerte XP droppa batteritiden til ca. 1 time bare. Før fikk jeg ut 1:45.

Lenke til kommentar
vet noen hvordan man "åpner dataen"? skrudde opp alle skruene, men likevel sitter dekselet bom fast, bortsett fra på den ene siden. hjelp!

Jeg håper du har skrudd opp de rette skruene. Det er 4 stk, hvor alle er innenfor et slags deksel inne under der. Ikke helt ved kantene av PC-en, men der hvor du ser det er "vifteutganger". Allikevel er det jævla hardt å få den opp. Det gjelder å tørre å ta i en del uten å ødelegge selvsagt, og skru og lirke en del. Til slutt klarer du det ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sliter med at laptopen skrur seg av helt plutselig. Det skjedde midt i uka en gang, så skrudde jeg den på og alt var bra. Så kom helga, jeg dro på et lite lan med noen kammerater, der skrudde den av seg hele tiden, jeg trodde det var pga. varme. Jeg lukka opp vinduer og satte cdkovere under pc'en, men dette hjalp ikke. Så var lanet ferdig. Når jeg kom hjem fortsatte den å skru seg av hele mandagen. Resten av uka skjedde det aldri mer.

Så kom helga igjen (forrige helg) og jeg dro på lan igjen, samme skjer hele tiden. Jeg blir gal. Drar hjem, samme skjer der resten av dagen. Har enda ikke skjedd i dag (tirsdag). Vurderer å dra til Elprice og få den reparert. Noen som vet noe :)?

Lenke til kommentar
Sliter med at laptopen skrur seg av helt plutselig. Det skjedde midt i uka en gang, så skrudde jeg den på og alt var bra. Så kom helga, jeg dro på et lite lan med noen kammerater, der skrudde den av seg hele tiden, jeg trodde det var pga. varme. Jeg lukka opp vinduer og satte cdkovere under pc'en, men dette hjalp ikke. Så var lanet ferdig. Når jeg kom hjem fortsatte den å skru seg av hele mandagen. Resten av uka skjedde det aldri mer.

Så kom helga igjen (forrige helg) og jeg dro på lan igjen, samme skjer hele tiden. Jeg blir gal. Drar hjem, samme skjer der resten av dagen. Har enda ikke skjedd i dag (tirsdag). Vurderer å dra til Elprice og få den reparert. Noen som vet noe :)?

hehe. uforklarlige ting kan sje på lan. Hva med en eventuell virus-sjekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...