Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Er det noen som har bilder av denne? 

Bra specs, men tviler litt på utseendet..

Og hvordan er tastaturet på denne?

Og vet noen hvor mye bedre et Gf 7600 kort yter i forhold til 8400 kortet som er i denne?

Mvh

9478483[/snapback]

8400 GS - Ca. 1500 poeng i 3dmark06 (Ifølge en post litt lengre oppe)

7600 GO - Ca. 1900 poeng i samme program... (Fikk litt over 1800 med min gamle bærbare, Comapl Hel80)

Dermed er det ikke sååå stor forskjell, ville selv valgt denne, da denne yter litt dårligere, men støtter DX10 (og har det nye brikkesettet...(?))

9479369[/snapback]

Hvordan er det da med spill/grafikkytelsen?

Hvil man få en bedre spill/grafikk-opplevelse/ytelse med 8400 og DX10

enn med Gf 7600 og DX9 selv om 8400 scorer mindre?

Mvh

9479409[/snapback]

Tror nok du vil oppleve 8400 gs som litt dårligere på spill, greide ivertfall å kjøre Bf2 med en blanding av high/medium settings 7600 GO på bf2, men tror medium settings bør gå greit for 8400 gs ;) ... Men, 7600 GO kortet var i en maskin med XP Pro, og uten alle drittprogrammene som desverre er standard på Acer pcene... (Ville annbefalt å slå av det aller meste av dem, da de stjeler ressurser som fy... :thumbdown: ) Tror igrunnen de yter ganske likt, hvis de har samme programmer og samme OS kjørende! :hmm:

9479521[/snapback]

F...!! Virkelig vanskelig å bestemme seg. Vurderer denne, Toshiba 15,4" med ATI 1600 og XP, Acer 15,4" Med GF 7600 og XP,

og FS 17" med GF 7600 og XP (Ukens tilbud fra netshop)

Er disse jeg så langt har vurdert. Dell er jo også en, men dem har vel ikke dvi eller hdmi?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9479369[/snapback]

Jeg har testet 5613 med 7600 kortet i 3d 2001, og 5720zg med 8400 i samme program, og får motsatt resultat av det du beskriver. 5720 vant med over 2000 poeng . Tipper forskjellen blir større hvis man kjører en test som benytter seg av Dx10.

9479518[/snapback]

Hmm... :hmm: Vet og ha lest at disse to kortene, egentlig yter ganske likt, men det at 8400gs blir levert på en maskin med Vista og en haug av "spam" programmer, trekker ned ytelsen en del, tenkte derfor at du ville få bedre ytelse med 7600 Go på en Xp pc... (Regner med at den som spør om dette, hinter til Netshops ukestilbud med 7600 Go?) Har du testet i et litt nyere program, da tenker jeg på 05/06 versjonen...?

EDIT: Jeg tror at 5720ZG yter bedre enn tilbudet jeg linket til, og mener at den er et bedre kjøp... :thumbup: (Får større HD, mer minne, Intel prossesor (kaldere), DX10...)

9479579[/snapback]

Så da vil en bærbar med GF 7600 evnt ATI 1600 med XP yte endel bedre enn

8400 med Vista? Får vel ikke noen bærbare med 8400 og XP?

Skjønner jeg dette rett? :)

Mvh

Lenke til kommentar

9479369[/snapback]

Jeg har testet 5613 med 7600 kortet i 3d 2001, og 5720zg med 8400 i samme program, og får motsatt resultat av det du beskriver. 5720 vant med over 2000 poeng . Tipper forskjellen blir større hvis man kjører en test som benytter seg av Dx10.

9479518[/snapback]

Hmm... :hmm: Vet og ha lest at disse to kortene, egentlig yter ganske likt, men det at 8400gs blir levert på en maskin med Vista og en haug av "spam" programmer, trekker ned ytelsen en del, tenkte derfor at du ville få bedre ytelse med 7600 Go på en Xp pc... (Regner med at den som spør om dette, hinter til Netshops ukestilbud med 7600 Go?) Har du testet i et litt nyere program, da tenker jeg på 05/06 versjonen...?

EDIT: Jeg tror at 5720ZG yter bedre enn tilbudet jeg linket til, og mener at den er et bedre kjøp... :thumbup: (Får større HD, mer minne, Intel prossesor (kaldere), DX10...)

9479579[/snapback]

Så da vil en bærbar med GF 7600 evnt ATI 1600 med XP yte endel bedre enn

8400 med Vista? Får vel ikke noen bærbare med 8400 og XP?

Skjønner jeg dette rett? :)

Mvh

9479655[/snapback]

Jeg kan ikke si dette med sikkerhet, men er slik jeg har oppfattet det;) Men, ville valgt Aceren (5720ZG) hvis budsjettet ditt er på 7000, da du får nyere komponenter...

Hvis du får fjernet programmene som ligger inne på Aceren, vil den gå en del raskere. Tror dog, fortsatt at x1600/7600go på en xp maskin vil yte marginalt bedre... (Du kan jo eventuellt formatere Aceren og innstalere Xp på den istedet...?)

Er selv ikke helt fornøyd med Vista, siden alt går så jævlig treigt, min gamle bærbare med XP var mye raskere enn den jeg har nå (5920G), utrolig nok... (Ganske irriterende) ;)

Lenke til kommentar
Kan nevne at budsjettet er  opptil 9000.- ,  men betaler gjerne mindre hvis man får noe bra for mindre penger...  :D

Og tar gjerne XP fremfor Vista hvis grafikkytelsen og generelle ytelsen er bedre.

Mvh

9479871[/snapback]

Okey, kan du fortelle meg litt mer hva den skal brukes til? Du bør vel egentlig starte et emne der du spør om veiledning til pckjøp, f.eks. på "Hjelp til kjøp/salg"... (Får kjppt hjelp, hvis du informerer om bruksområder osv.) :thumbup:

Lenke til kommentar

Okey, kan du fortelle meg litt mer hva den skal brukes til? Du bør vel egentlig starte et emne der du spør om veiledning til pckjøp, f.eks. på "Hjelp til kjøp/salg"... (Får kjppt hjelp, hvis du informerer om bruksområder osv.) :thumbup:

9480291[/snapback]

Skal surfe, se på film av og til, Spille Call of Duty, Far Cry, Fear,

Kanskje Doom 3,

Football Manager :)

Og budsjettet er 7-9000.- , kan kanskje gå litt over hvis man får MYE for de pengene. Men som alle andre så vil man jo gjerne ha det billigst mulig. :)

Kanskje jeg lager en egen tråd heller..?

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

Jeg tenker på en slik acer. Jeg kommer hovedsaklig til å bruke den til fotoredigering, å spille WC3 (dota)^^, surfe, msn, litt skole.

Pc'en duger vel i lange baner til denne beskjedne bruken? Hvordan blir ytelsen i Vista i forhold til XP? Gidder ikke ha vista om xp er raskere:(

Andre forslag til PC til mitt bruk?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg Acer Aspire 5720ZG snart. Og jeg gleder meg som en gris. Er det noen som anbefaler meg å ikke kjøpe den? Hører mye om hakking osv her.

9483953[/snapback]

Har merket hakkingen men ikke noe som jeg ergrer meg over. Har misstanke om at det er noen program/prosesser i bakgrunnen som forårsaker det. Egentlig er hakkingen minimal hvis man kjører på balansert strømstyring, og deaktiverer tapping under tekstinput. Så etter min erfaring er ikke hakkingen noe å ergre seg over, men det kan jo hende at andre er mer plaget enn meg.

Lenke til kommentar

Mener det var sånn at "harddisk produsentene" regner 1gb som 1000mb mens windows regner det som 1024mb så derfor "mangler det" noen gb.

Skal forresten å kjøpe denne laptopen i dag :D

Er det noen som kan sjekke om det står 2gb ram på system egenskaper?

En kompis har 14" versjonen av denne der det skulle være 2gb ram, mens i systemegenskapene står det 1.75gb :hmm:

Endret av jokkeman
Lenke til kommentar
Mener det var sånn at "harddisk produsentene" regner 1gb som 1000mb mens windows regner det som 1024mb så derfor "mangler det" noen gb.

Skal forresten å kjøpe denne laptopen i dag :D

Er det noen som kan sjekke om det står 2gb ram på system egenskaper?

En kompis har 14" versjonen av denne der det skulle være 2gb ram, mens i systemegenskapene står det 1.75gb :hmm:

9486655[/snapback]

Skjermkortet tar resten av minnet?

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...